  • Data: 2012-12-05 16:01:23
    Temat: Re: Zwykła płyta katonowo-gipsowa w łazience.
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    Kris wrote:

    > Wprost przeciwnie- dawanie płyt impregnowanych tam gdzie to nie ma żadnego
    uzasadnienie
    > to zbędny wydatek. 7zł różnicy na płycie * 60 płyt bo pisałes o
    palecie to przepłaciłeś 420zł.

    Ja pisałem o workach z tynkiem Rotband, a nie o płytach. :-)
    Płyt kupiłem tyle, co trzeba, + 1 na wypadek jakiegoś błędu.

    > Tu zgoda, ale niestety tak jest że lżej kase sie wydaje na poczatku budowy bo kupka
    > banknotów dość duża i dla spokojnego snu sie lekką ręką wydaje-
    często i gęsto zupełnie niepotrzebnie.

    Zgadzam się, ale popatrz na to z innej strony. Jedna jedyna oszczędność
    na głupim parawanie wannowym pokrywa mi wszystkie wydatki na lepsze
    materiały "podkładowe". Pozostałe to jest czysty zysk, a ja nie muszę
    się zastanawiać, co będzie, jak mi się cos pod glazura zalęgnie. Nie
    zalęgnie, bo kupiłem materiały najlepsze w tym zakresie rozsądkowo-cenowym.

    > Tu na grupie padały już propozyje przewodów 2,5mm2 do oświetlenia i 4mm2
    > do gniazdek- różnica w cenie podobno niewielka;)

    Moim zdaniem to przegięcie. U mnie jest 4x1,5 do oświetlenia
    i 3x2,5 do gniazdek. 4 mm będzie tylko do płyty indukcyjnej
    i piekarnika.

    > Myślę że tragedi by nie było gdyby wszedzie dać 1,5mm2
    > (zresztą widywałem takie projekty)- ja "dla spokojnego snu"
    > dałem 2,5mm2 do gniazd i 1,5mm2 do oświetlenia

    Wiesz, tu akurat nie ma żadnej dyskusji. Normatywne gniazdko
    ma poradzić sobie z prądem 16A długotrwale. Przewód może nagrzać
    się tylko do normatywnego 70 stopni (co i tak jest jego katowaniem).
    Obciążalność przewodów YDY można znaleźć w tabelce. No to z niej
    wychodzi, że 2,5mm^2 jest najmniejszym przekrojem, który sobie
    z tym poradzi. Prosta inżynieria, bez miejsca na widzimisię.

    > Ja miałem na czas budowy "młotowiertarke" z marketu za 139zł i wiertarke ręczna za
    50zł.
    > Starczyły do moich zastsowań- ściany z suporeksu, bruzd pod przewody
    nie kułem więc
    > profesjonalna młotowiertarka mi potrzebna nie była.

    U mnie jest niestety inaczej. Bunkier przeciwatomowy. ;-)

    > No i strop pod wanna mocniejszy zrobia bo koszt niewielki a wanna z
    zawartością to z 500kg więc przy 14cm stropie sen może być niespokojny;)

    Właśnie o to chodzi -- konstrukcje wzmocnione też trzeba stosować
    z głową. Dla mnie podstawową regułą jest pytanie: ile cię to będzie
    kosztowało (czasu, energii, pieniedzy), jak to nawali. Wieszak na
    ręcznik łatwiej wymienić niż rurkę biegnącą w okafelkowanej ścianie.

    Pozdrawiam, Piotr