  • Data: 2010-05-21 07:34:12
    Temat: Re: betonowanie ław fundamentowych - na co zwrócić uwagę?
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-05-20 16:23, Tornad pisze:
    [...]
> [...]
    > nawodniony, w nim zmiescilo sie tylko tyle wody ile wynosi porowatosc gruntu.
    > I ten grunt, nie naruszony, w zadnym wypadku nie specznieje i potem nie
    > osiadzie. Zreszta czas byl za krotki aby woda pod stosunkowo malym cisnieniem
    > rzedu kilkudziesieciu cm spenetrowala go pod cala powierzchnia. O ile
    > oczywiscie jest to grunt nienaruszony.
    > Jesli budowali szalunek na rozciapkanym blocie to gorzej. Zasada jest taka, ze
    > kazda lopata gruntu wbita w podloze powinna byc z wykopu pod przyszlym
    > fundamenetem usunieta. Tego nie wiem ale mysle, ze tak robiono i ten szalunek

    Grunt rodzimy to miszung kamieni z glina, ekipa wybrała wszystko co
    luźne, ale w tych warunkach wybrac wszystko idealnie potrafili by tylko
    archeolodzy. Jednak grunt był wtedy w miarę suchy - lekko padać zaczęło,
    jeśli dobrze pamiętam, na krótko przed wylewaniem.

    Jesli wlano ten chudziak na suchy,
> [...]
    > momenty gnace ma. Zatem aby spac spokojnie mozesz potem, w czasie betonowania
    > sciany wrzucic w nia pare pretow zbrojeniowych szczegolnie w narozach. Wtedy
    > ew. nierownomierne osiadania nie spowoduja pekniecia scian. Po dwa prety fi 12-
    > 14 dolem i takie same gora, na zakladke rzedu pol metra. W srodku przekroju
    > poprzecznego sciany nie dopuszczajac do dotkniecia pretow do szalunkow. W
    > narozniki wstawic u gory dodatkowo prety zagiete. Tak zazbrojona sciana bedzie
    > miala w sumie wieksza sztywnosc i wytrzymalosc od samej staranie zazbrojonej

    Zaprojektowane zbrojenie ściany zaklada po 2 pręty pionowe fi_8 co 20cm
    łączone na zakład ze starterami zatopionymi w ławie + pręty poziome fi_6
    co 20cm. Czy to wystarczy czy jednak dokładać te pręty fi_12. Wszystkie
    pręty pionowe wychodzą górą ze ściany i są zagięte na potrzeby wieńca i
    stropu.

    rys: http://i46.tinypic.com/2z9b1o5.png

    dzięki za dobre słowo :)

    PZDR