    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Subject: Re: brama otwierana z dwóch stron - jak najprościej?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <c...@g...com>
    <58fe2495$0$660$65785112@news.neostrada.pl>
    <58fe702b$0$659$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Tue, 25 Apr 2017 00:18:59 +0200

    W dniu 2017-04-24 o 23:37, Irokez pisze:

    > Błąd. Otrzymujesz baterię 10V/1Ah
    > Przy szeregowym łączeniu ogniw nie sumuje się pojemność.

    OK, dobrze, że zwracasz uwagę. Po prostu użyłem skrótu myślowego w
    odniesieniu do ilości gromadzonej energii. Nie powinienem tu używać
    jednostki pojemności Ah, ale Wh.
    Mój błąd.

    > a tu masz 20V/0,5Ah

    > Ok, czyli do pierwszego bierzemy zasilacz 10W (10V/1A) do drugiego 20W
    > (20V/1A)

    Dokładnie o to chodzi, choć nie do końca, bo ze względu na upakowaną moc
    cieplną w jednej obudowie (10 razy więcej wydzielanej mocy, którą trudno
    odprowadzić) możemy ładować ten 20V akumulator mocą np. 13-15W, a nie
    20W. Ale i tak daje nam to szybsze ładowanie od akumulatora 10V przy
    założeniu, że akumulator gromadzi tyle samo energii Wh.