    Subject: Re: brama otwierana z dwóch stron - jak najprościej?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <c...@g...com>
    <58fe2495$0$660$65785112@news.neostrada.pl>
    <58fe702b$0$659$65785112@news.neostrada.pl>
    <58fe79d6$0$15196$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Tue, 25 Apr 2017 19:32:30 +0200

    W dniu 2017-04-25 o 11:14, WS pisze:
    > a Ty dalej pisales o pojemnosci, podajac nawet jednosteke Ah i analizujac przyklady
    rownych POJEMNOSCI

    Cały czas miałem na myśli Wh

    > Akurat w takim przypadku jesli beda na takich samuch ogniwach, to ten 21,6 bedzie
    dokladnie 2oma szeregowo polaczonymi aku na 10,8.

    Tu oczywiście masz rację i z tym nie dyskutuję.
    Akumulator o pojemności 1Ah i napięciu 21,6V posiada 2 krotnie większą
    pojemność energetyczną od akumulatora 1Ah i napięciu 10,8V.
    Cały czas myślałem o identycznej pojemności w Wh, a odruchowo,
    bezmyślnie pisałem Ah :)
    Cała ta dyskusja z resztą zaczęła się od Tornada i jego stwierdzenia, że
    wkrętarki zasilane wyższym napięciem, zawsze będą miały większą moc.
    Ja natomiast starałem się go przekonać, że nie koniecznie, uzasadniając,
    że przecież obecnie można zrobić wkrętarkę o niższym napięciu i takiej
    samej mocy, która będzie pobierała większy prąd, a moc będzie taka sama.
    Moje stwierdzenie o szybszym naładowaniu akumulatora wkrętarki o wyższym
    napięciu była na marginesie i tyczyła się porównania 2 akumulatorów
    wkrętarek o identycznych mocach, ale różnych napięciach przy założeniu,
    że wydajność baterii jest taka sama, czyli posiadają taką samą pojemność
    energetyczną.