    From: zbigi <z...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: budowa domu a ogrod zimowy w przyszlosci
    Date: Thu, 07 Jan 2010 12:52:51 +0100

    quent pisze:
    > Chcialbym sie Was poradzic odnosnie budowy ogrodu zimowego - raczej do
    > okazjonalnego przesiadywania niz sadzenia roslin.
    >
    > Projektuje domek:
    > http://www.elipsa.info/_test/projekt.gif

    Noo.. ladny :)

    > Przy zachodniej scianie domu projektuje maly ogrod zimowy,

    Ogrod zimowy czy po prostu przeszklona werande? Piszesz, ze z roslinami
    nie zamierzasz szalec, za to przesiadywac jak najbardziej ;)
    Ja bym zrobil werande na calej scianie zachodniej i w obu tamtejszych
    sypialniach strzelil okna balkonowe tak, by mozna bylo wychodzic z nich
    wprost na werande. Dach werandy moze byc przedluzeniem zachodniej polaci
    dachu zrobionym na etapie budowy. Po kilku latach po prostu zamkniesz
    jej przestrzen szklanymi scianami i bedzie git :)
    BTW czego bys nie zrobil (taras jak na rysunku, czy proponowana przeze
    mnie weranda), to przyjmij 3,5m jako optymalne minimum "glebokosci".
    Co do "zlamania" scian garazu/garderoby - ten efekt mozesz uzyskac dajac
    styropian chudszy o 5cm (jezeli oczywiscie sciana 2W). No i jezeli
    dociagnalbys werande na cala sciane domu (bez garderoby) to nie
    musialbys nic kombinowac. BTW Dach z kalenica na osi N-S, bez zadnych
    uskokow nad garazem/garderoba? :)
    --
    zbigi