    From: "doktorek" <q...@m...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: cegla na drewnie
    Date: Thu, 9 Feb 2017 22:47:50 +0100

    jaka ma byc grubosc tej wylewki?

    Użytkownik "abomito" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Podloga jest drewniana, standardowa, sosnowa pociagnieta lakierem
    > bezbarwnym, pod tym legary na gruncie.

    Znaczy; Ty chcesz, czy żona chce?
    A druga rzecz, jaka mi przyszła do głowy: ciesz się, śe nie masz
    podłogówki... czyli jest to lekkie.
    Fakt, są cięższe rzeczy.Ale niewiele.Bo niecałe kilo taka cegiełka waży.Bez
    zaprawy.
    Rozrysuj sobie, ile tych cegiełek pójdzie na jedną pionową ściankę pomnóż
    przez dwa ( lepiej cztery, bo jeszcze i blat jakiś fikuśny będzie) i wyjdzie
    Ci cięzar,jaki będzie parł na grunt.Mało nie będzie!
    Ja bym wyciął podłogę na wymiar szafki. Wyszalował boki i zalał jednolitą
    płytę, z jakimś płaskim zbrojeniem.Tak pod deski, żeby potem jaką terakotę
    albo co.
    Szalunek tracony, a jakaś delikatna siatka z prętów 10mm wystarczy.Ale: masz
    tam legary, więc prawdopodobnie zaburzysz przepływ powietrza. Sprawdż, może
    potrzebne będą jakieś przepusty!
    Druga rzecz: lepiej dołożyć do zaprawy białego cementu, albo sporo wapna,
    niż póżniej sie babrać z malowaniem.A do fugowamnia wystarczy patyk.
    Żeby nie było, że nie wiem, o czym gadam:
    Mam domu pokój,a w nim stół.Cięgle się go przestawiało.Kiedyś na solidnym
    wspomaganiu znajomy stwierdził, że tu to by się przydał jaki ciężki,
    najlepiej ceglany...
    -a zbudujesz?
    -a cegłę masz?
    Cegła była tylko palona.2 Przez sobotę i niedzielę 200 sztuk
    przeszlifowaliśmy ręcznie na mokro i zrobiliśmy stół. Blat ma dwa metry.Nikt
    go nie ruszy! Tylko był problem, bo pod spodem mam piwnicę...Tam już trzeba
    było zrobić konkretną podporę.Ale już prawie 20 lat stół stoi.A znajomy już
    przestał...