    From: ZS <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: chemia do basenu, obsługa basenu
    Date: Thu, 15 Jul 2010 15:29:39 +0200

    > Powiedzcie jak sobie radzicie z takimi basenami?

    > Macie jakieś swoje patenty na utrzymanie ich w gotowości kąpielowej?
    Ja akurat korzystam z chloru do takiego dużego basenu i alba do glonów.
    W tym roku dopiero pierwszy raz ale 3 tygodnie i woda OK.

    > Szczególnie interesuje mnie rodzaj chemii jaki stosujecie, oracz czy
    > jesteście z niej zadowoleni.
    > Interesuje mnie również skimmer, który to można nabyć w sklepie, jako
    > dedykowany do tych basenów - działa on jak należy? czy więcej z nim
    > kłopotu niż pożytku?
    Skimmer kupiony za 40zł sprawdza się wysmienicie.
    http://allegro.pl/item1146992803_skimmer_oczyszczacz
    _powierzchniowy_2_uchwyty.html
    Ma taki kołnierz (ten niebieski) który pływa po wodzie a ten szary
    jest niżej 7cm, dziki temu wody nigdy nie zabraknie. Oprócz tego ma na
    samym dole otwory zabezpieczajone gumą, którymi woda się wlewa gdy dużo
    w nim powietrza jakoś nazbiera. Jeszcze lepiej byłoby gdyby to był
    prosty basen a nie dmuchany kołnierz. Ponieważ gdy poluźni się kołnierz
    to nieraz się przechyla. Ale wystarczy na dole zamontować ciężarek żeby
    się nie przechylał.

    > Macie może jakieś patenty na podgrzewanie wody (kolektory, ognisko...)

    Kolega podłączył dwa grzejniki pomalowane na czarno i przez nie puszczał
    wolno wodę, podobno fajnie nagrzewało. Jednak przy takich temperaturach
    jak ostanio to wieczorem wczoraj miałem 30,5 st.