    From: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: cięcie wanny - czy(m)?
    Date: Thu, 10 Dec 2009 22:41:09 +0100

    yapann <y...@o...pl> wrote:
    > czym ciąć wannę?
    > Czy różne wanny bywają wykonane z różnych materiałów?

    Są wanny akrylowe, stalowe i żeliwne. Wszystkie trzy obetniesz piłką
    do metalu, przy czym przy dwóch ostatnich, a zwłaszcza przy żeliwnej
    będzie to zajęcie na dłuugie zimowe wieczory :-)

    > jest duża szansa, że może popękać?

    Akrylowa - szana na to jest, tym większa im tańsza/badziewniejsza/z
    cienkimi ściankami jest wanna, ale to tylko kwestia delikatnego,
    nienerwowego cięcia, da się zrobić.
    Myślę, że dobrym pomysłem mogłoby być tez wykorzystanie wyrzynarki z
    regulacją obrotów i zamontowaną drobnozebną piłką.
    W stalowych (i żeliwnych też, choć to rzadkość obecnie) pewne jest
    poodpryskiwanie emalii na linii cięcia, trzeba to będzie potem
    przysłonić jakąś listwą. A i samą emalię trzebaby czymś ostrym mocno
    zarysować 1mm przed linią cięcia, odpryski wtedy nie powinny iść
    dalej.

    > najprawdopodobniej będe musiała z 170tki zrobić 163

    Jak trzeba to trzeba, choć nie lepiej wannę (nową, jak rozumiem?)
    oddać/sprzedać i kupić mniejszą? Te półki na końcach wanny
    pożyteczne są, poza tym wanna z obciętymi wąskimi bokami na
    sztywności straci, trzeba będzie ją naprawdę porządnie obudować,
    żeby się potem nie deformowała przy kąpieli.

    J.