    From: "uzytkownik" <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <l4irhr$ng5$1@dont-email.me> <526ebbdf$0$2145$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@g...com>
    <526ec871$0$2183$65785112@news.neostrada.pl>
    <l4p460$aro$1@news.task.gda.pl>
    <5270f004$0$2156$65785112@news.neostrada.pl>
    <l4sb9m$me2$1@news.task.gda.pl>
    <5271fb3e$0$2136$65785112@news.neostrada.pl>
    <7...@g...com>
    <52723624$0$2300$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@g...com>
    Subject: Re: cieplo systemowe
    Date: Thu, 31 Oct 2013 15:10:30 +0100

    news:328719b5-5e5e-4ffd-98df-c0e3916b9378@googlegrou
    ps.com...

    Po pierwsze tego typu dywagacje nie są odpowiednie na tą grupę. Raz, że
    nie na temat, a dwa, że mało jest tu osób, które mogłyby autorytatywnie
    wypowiedzieć się w tym temacie.

    > To Ty mi wskaz choc jeden taki program ktory jest nierozerwalny z
    > hardwarem i ktorego nie da sie usunac.

    Patrząc od strony czy się da czy się nie da to można powiedzieć, że da
    się wszystko. Bez problemu można laptopa wrzucić do ogniska, aby pozbyć
    się wszelkiego syfu :).
    Jeżeli chodzi o oprogramowanie nierozerwalne z hardware to są to
    sterowniki np. stewrowniki chipsetów, bez których oczywiście komputer
    będzie działał, ale nie będzie można wykorzystać możliwości nowych
    układów. Oprogramowanie do obsługi touchpadów, czytników linii
    papilarnych czy też oprogramowanie do obsługi rozszerzonych o możliwości
    multimedialne klawiatur itp. Ponadto oprogramowanie narzędziowe do
    konfigurowania układów i kart WiFi, kart graficznych czy muzycznych,
    ekranów dotykowych oraz wszelkich innych urządzeń. Co prawda do
    kolejnych dystrybucji Windowsa implementowane są sterowniki obsługujące
    większość tych urządzeń, ale często są one bardzo okrojone lub czasami
    działają wręcz źle. Niestety w wielu przypadkach w Windowsie nie
    uświadczysz sterowników obsługujący dany hardware.

    > Nigdy nie spotkalem sie z softem ktory jest jak piszesz
    > "nierozerwalnie zwiazany z hardwarem".

    Czym są drivery?
    Czy drivery karty graficznej możesz użyć do pisania tekstów, albo do
    wyświetlania filmów?
    To z czym wobec tego są one związane jak nie z hardware?
    Zastanów się co napisałeś, bo Twoja wypowiedź świadczy albo o kompletnym
    braku wiedzy na temat działania i konfigurowania komputerów lub też
    świadczy o wyjątkowej przekorze.

    > To, ze producenci by default dodaja kupe syfu w systemie to prawda -

    Uważasz, że ten dodatkowy syf nie obciąża komputera i nie spowalnia jego
    pracy?

    > ale nieprawda jest ze tego syfu nie da sie pozbyc iKolejny raz
    > przeinaczasz to co napisałem.
    Pisząc, że jakieś oprogramowanie jest nierozerwalne z hardware miałem na
    myśli, że jest to oprogramowanie, które bezpośrednio obsługuje hardware
    i którego nie można zastąpić.
    Niemożliwość pozbycia się go nie wynika z tego, że nie da się tego
    fizycznie zrobić, lecz z tego, że usunięcie spowoduje niemożliwość
    korzystania z danego podzespołu. Dla przykładu oprogramowanie do obsługi
    modemu neostrady/orange czy modemu GSM, bez którego modem nie będzie
    działał, a które dość mocno obciążają komputer.

    > nieprawda jest, ze im nowszy komputer tym bardziej muli.

    Znów kolejne przeinaczenie.
    Nie pisałem, że im nowszy komputer tym bardziej muli, lecz im nowszy
    komputer tym więcej ma zbędnych dodatków, które zamulają ten komputer.
    Oto cytat mojej wypowiedzi:
    "Rzecz polega na tym, że każda nowsza generacja komputerów
    nafaszerowywana jest coraz większą ilością zbędych zamulaczy, któych
    najzwyczajniej nieraz nie da się usunąć."

    Proszę czytaj ze zrozumieniem i nie przeinaczaj moich wypowiedzi.