  • Data: 2009-02-05 20:30:35
    Temat: Re: czekamy na nowe rozporzedzenie - opalanie weglem CO
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kudlaty wrote:

    > zgadza sie, masz absulutna racje ale tak czy siak musisz z tych 7
    > stopni podniesc na swoje zadane niskotemperaturowo. Sprezarka pomaga
    > oraz nagrzewnica, ale one sa na prad.

    ale w dobrze dobranej pompie ciepła grzałka jest praktycznie nie używana

    moja pompa woda powietrze potrafi zrobić z -15 +45 :)

    dokładniej przy wydatku średnim energii elektrycznej 2.39 kW jeszcze
    uzyskujemy 4.32 kW

    dla + 7st mamy odpowiedznio 3kW daje 8.76kW

    a pompy gruntopwe mają wiekszy COP

    > Czyli im zimniej tym wiecej placisz. Niestety nie robilem doglebnej
    > analizy PC gdyz koszty inwestycyjne byly zbyt duze.

    no dziwne byłoby jakby im ziemniej to płaciło sie mniej :)