  • Data: 2010-11-09 14:25:05
    Temat: Re: czy pianka poliuretanowa przewodzi pr±d?
    Od: "Tornad" <t...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    > wn&ecirc;ka na tyle nieprzyjemna &iquest;e chcia&sup3;bym unikn&plusmn;&aelig;
    wstawiania puszki - drugi
    > wariant
    > by&sup3;by prostszy i szybszy,
    >
    > st&plusmn;d pytanie: czy pianka w fazie p&sup3;ynnej, zanim stwardnieje przewodzi
    pr&plusmn;d?

    > sucha najprawdopodobniej ju&iquest; nie, ale zastanawiam si&ecirc; nad samym
    monta&iquest;em...
    > za d&sup3;ugo pr&plusmn;du akurat tam wy&sup3;&plusmn;czonego mie&aelig; nie
    mog&ecirc;

    Mie, nie przewodzi ani w postaci jeszcze plynnej ani tym bardziej po
    spuchnieciu i stwardnieniu. Sa to substancje niepolarne, dielektryczne, zatem
    o bardzo duzej elektrycznej opornosci wlasciwej. Dowodem na to jest fakt, ze
    pianka poliuretanowa elektryzuje sie statycznie co czesto jest jej wada.
    Owszem w przypadku degradacji pianki np. pod wplywem UV tak jak dla
    styropianu, te produkty rozpadu, w ktorych pojawia sie wolny wegiel moga byc
    przewodzace.
    Potwierdza to moja praktyka; w kilku przypadkach musialem wymieniac gniazdka
    zainstalowane na kolkach pod chmurka, ktore zalane woda czy zachlapane woda z
    basenu, normalnie "kopaly". Po wymianie gniazdka w puszce na nowe, puszke,
    czesto pod pradem zapiankowalem i jest spokoj na lata.
    Natomiast "polimeryzowalbym" odnosnie latwosci ew. usuniecia tej pianki w
    przypadku koniecznosci ingerencji; trzeba sie wtedy dlugo naskrobac,
    naszpyrtac aby ja odspoic i usunac.
    Pzdr.
    Tornad