eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniedeski warstwowe bambus, wersja bezklejowa - prosba o opinie › Re: deski warstwowe bambus, wersja bezklejowa - prosba o opinie
    From: ptoki <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: deski warstwowe bambus, wersja bezklejowa - prosba o opinie
    Date: Mon, 4 Jul 2011 07:26:59 -0700 (PDT)

    On Jul 4, 11:05 am, "Jacek Bronowski" <f...@r...pl> wrote:
    > Uzytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisal w
    wiadomoscinews:83b79bbd-7d67-4757-940a-16d9e84eb30c@
    m22g2000yqh.googlegroups.com...

    > Podloga na dawnym strychu zaadaptowanym na pomieszczenia mieszkalne - w tym
    > wypadku chodzi o pomieszczenie o charakterze "górnego salonu" - sofa,
    > fotele, telewizor, audio itp. :-)

    No to juz konkret.

    > No cóz kazdy ma swoje racje...
    > Ja uwazam, ze jest jednak zasadnicza róznica - deski warstwowe to jednak w
    > calosci drewno (+ troche kleju). No w przypadku bambusowych to trawa :-)
    > Wprawdzie rózne gatunki, ale jednak drewno i na wierzchu warstwa
    > szlachetnego gatunku o grubosci 5 mm (ponoc mozna nawet cyklonowac). A
    > panele to jednak pazdzierz a na wierzchu folia z wydrukowanymi slojami...
    > Dodatkowo, poza ew. minusami - "warstwówki" maja tez plusy w stosunku do
    > desek litych - jest mniej podatne na wyginanie i rozsychanie (przynajmnie w
    > teorii :-)

    W takim wypadku bedzie stukac i do dosyc mocno. Moze ci nie
    przeszkadzac ale osobom na dole moze sie nie spodobac. Warto wziasc to
    pod uwage.

    Na cyklinowanie bym nie liczyl. Fachowiec moze sobie rade dac ale tak
    naprawde moze sie okazac ze efekt bedzie taki sobie. Czyli wyjda fale
    dunaju zamiast podlogi. I tutaj nadmienie ze nie jestem przesadnie
    wyczulony na takie cos ale podejrzewam ze moze wygladac naprawde
    nierowno.

    Zastanow sie nad zwyklymi deskami sosnowymi.
    Sa tanie, mozna polakierowac dosyc szybko (walkiem lakierowanie 20m2
    to jakies 20 minut plus czas na mycie walka), jest ciche (moze
    skrzypiec jesli legary sa zbyt rzadko ale plyta OSB pomoze.
    Mozna zamiast lakieru uzyc oleju lub wosku. Wada jest w sumie tylko
    jedna. Jesli sosna rosla zbyt szybko to jest miekka. Ale jakby
    pochodzic troche to mozna dostac taka ktora rosla na jalowych glebach
    i bedzie relatywnie twarda.
    Rozumiem awersje do zwyklych paneli.

    Jesli na podlodze bedzie sie toczyc fotel na kolkach to czy parkiet,
    deska lakierowana i utwardzana UV czy sosna to wglebienia i rysy beda
    sie robic.

    Jesli cie stac to poloz gruba plyte OSB, na laczeniach ja dobrze skrec
    zeby sie nie podnosila i poloz te bambusy. Bedzie ok. Ale licz sie z
    tym ze bedzie na dole slychac chodzenie i inne aktywnosci czynione na
    tej podlodze.