    From: putek <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: docieplenie ścian styropianem
    Date: Tue, 26 Jan 2010 22:56:56 +0100

    > Skutecznosc ? Bez kamery termo nie ma szans, ja takowej nie mialem .
    > Granulki styro sa na tyle male ze wsypia sie wszedzie gdzie jest
    > szczelina wieksza niz wielkosc granulki. Wraz z rosnaca wysokoscia
    > zasypu te na dole sa popychane przez te u gory grawitacyjnie.
    > Mozesz zrobic skutecznosc organoleptycznie wiercac otwor w scianie tam
    > gdzie masz watpliwosc.
    > Technicznie musisz podlaczyc do odkurzacza na liscie dwa przewody
    > plastkiowe /moga byc rury karbowane/ jeden ssacy drugi wyrzucajacy.

    Dzięki za odpowiedź. Tak się zastanawiam tylko na ile a konwekcja
    rzeczywiście zaburza skuteczność ocieplenia. Pierwszy raz w twoich
    postach spotkałem się z koniecznością wypełnienia tej pustki.

    Mam pytanie o dach - jaki miałeś i co z nim zrobiłeś?
    Ja w tej chwili mam stropodach pełny wypełniony żużlem i ten żużel jest
    cały czas wentylowany. Żeby nie bawić się w projekty i pozwolenia
    wolałbym nie zmieniać konstrukcji i pełny niewentylowany zostawić.
    Zrzuciłbym wszystko i położył paroizolację, styropian i na to papę
    termozgrzewalną - w ostatnim muratorze jest zresztą takie rozwiązanie +
    oczywiście wentylacja pomieszczeń. Myślę o zrobieniu mechanicznej z
    rekuperatorem żeby nie zarosnąć grzybem. Masz jakieś doświadczenia w
    temacie takiego dachu?