    From: Marcin Kloc <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: dom drewniany wpisany do ewidencji zabytków
    Date: Sat, 15 Oct 2011 16:52:38 +0200

    On 13.10.2011 14:05, Marcin Kloc wrote:
    > Mam okazję kupić dom drewniany, prawie 100 lat. Z tego co się
    > dowiedziałem dom nie jest wpisany do rejestru zabytków ale może być w
    > ewidencji zabytków (to chyba taka lżejsza odmiana rejestru). Na pewno
    > nie można go już wyburzyć. Jakie inne ograniczenia może mieć budynek
    > wpisany do ewidencji? Dom miał kilka lat temu zmieniany dach
    > (blachodachówka i to tak niskim kosztem zrobione) więc może nie ma jakiś
    > ostrych ograniczeń ... a może ot na lewo robione było.
    >
    > Druga sprawa to czy istnieją jakieś wymagania odnośnie instalacja
> [...]

    No dobra Panowie. Dzięki za opinie, troszkę się też wywiedziałem tu i tam.

    Dach tam został zmieniony przez obecnego właściciela. Czy lepiej przed
    zakupem skonsultowac to z konserwatorem, czy zostawic jak jest i czekać.
    Chodzi o to żebym nie beknął za zmiany których ja nie wprowadziłem.
    Dzwoniłem do gminy i w związku ze zmianą ustawy dotyczącej zabytków
    gmina musi do końca przyszłego roku zewidencjonować zabytki na jej
    terenie (jest do tego wynajęta firma).

    Czy elewacja zostaje? Ten dom wygląda jakby był opaćkany zaprawą i
    pomalowany akwarelami :) Nie wiem czy nie lepiej by się prezentował bez
    tego tynku (samo drewno). Poniżej kilka zdjęć.

    https://picasaweb.google.com/marcinklotz/15Pazdziern
    ika2011?authuser=0&authkey=Gv1sRgCPLcleuwh4eS5wE&fea
    t=directlink

    Teraz, królestwo za to jak ktoś mi powie co to jest na podmurówce (może
    mało widoczne) taka metalowa rura wystająca pod kątem z fundamentu co
    1,5 m i zaślepiona na końcu taką mała kratką (jak do maszynki do mięsa).
    Co to może być?

    MK