  • Data: 2010-06-18 21:54:49
    Temat: Re: działanie solarów
    Od: M <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jan Werbiński pisze:
    > Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ta, pewnie kwantową.

    A co to? W mechanice kwantowej nie ma energii?

    > Cytuję Ciebie "moc to efektywność".

    Nie nauczyłeś się jeszcze cytować i nie potrafisz wybrać fragmentu,
    który jest istotny.

    Dlatego też zniżę się na chwilę do twojego poziomu, poświęcę chwilę na
    korepetycje na poziomie szkoły średniej.

    Posługujesz się nieścisłymi pojęciami, które trzeba interpretować.
    Jedyny sposób na ich fizyczną sensowną interpretację jest następujący:

    Efektywność przekazywania ciepła (energii) to moc. Tłumacząc prościej -
    przekazywana jest energia - efektywność to szybkość przekazywania tej
    energii, a więc energia w jednostce czasu - czyli moc. Ta moc
    ("efektywność przekazywania" jak ją nazwałeś) zależy od różnicy temperatur.

    Dokładnie tak samo jest w przypadku grzejników, które podałem jako
    przykład. Zresztą inżynierowie używają mocy na określenie efektywności
    przekazywani ciepła przez grzejniki do otoczenia.

    > Wzory na moc podałem wcześniej nawet dwa, ale naprawdę już nie będę na
    > poważnie z Tobą dyskutował.

    ROTFL.
    Niestety przepisałeś te wzory ze złej strony podręcznika. Oprócz wzorów
    trzeba jeszcze rozumieć, co one oznaczają.

    M.