    From: MarcinJM <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: garaz kanadyjczyk i klopot :/
    Date: Mon, 30 Jan 2012 09:44:30 +0100

    news:jg5hgs$9sk$1@inews.gazeta.pl...

    > nic nie zmienia

    > w tym układzie który masz położenie od wewnątrz paroizolacji zmieniłoby układ
    wilgotnosciowy i byłoby dobrze dopuki folia byłaby absolutnie szczelna. Po co ci ta
    wełna w srodku?

    Welna w srodku potrzebna, poniewaz kilka razy w tygodniu cos tam robie
    po kilka godzin i normalnie ogrzewam do kilkunastu stopni.
    Od wewnatrz dalem paroizolacje do czasu cieplejszych dni, zeby mi sie
    welna na leb nie sypala, z tym, ze traz wilgoc z welny nie ma gdzie sie
    przemiescic. Na wiosne chce to wszystko wywalic, zostawic gola
    konstrukcje z OSB z zewnatrz. Starannie to wysuszyc (osuszacz
    powietrza), podziurawic OSB, i zlozyc na nowo. Przypuszczam, ze w
    tartaku mnie oszukano i sprzedano mi mokre/niedosuszone drewno, stad ta
    kolomyja. Jesli kupilem 1.5m3 drewna z 60% wilgotnoscia, to mam ok
    800ltr wody, ktora nie ma sie gdzie podziac :/
    Na ta chwile musze jakos przeczekac. Tak to jest jak sie "zieleniak"
    bierze za cos, o czym ma mgliste pojecie. Z drugiej strony to cenne
    doswiadczenie, ktore niewiele mnie bedzie kosztowalo (max. kilka tys.
    ;)). Frycowe trzeba zaplacic.

    MarcinJM