  • Data: 2012-05-14 19:16:30
    Temat: Re: główny zawór wody/przyłącze - kto ma serwisować?
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-05-14 18:48, Marek P. pisze:
    > U mnie do wodomierza (z wodomierzem włącznie) to własność Wodociągów.
    > Zadzwoń do wodociągów to Ci powiedzą.

    No właśnie chciałbym wiedzieć czy są na to jakieś przepisy ogólnie, czy
    każdy jak chce. We Wrocławiu mówią że to oni za to odpowiadają, lokalnie
    (Kąty Wrocławskie) twierdzą że to problem odbiorcy (przytaczają art 5
    ust.2 i art 15 ust.2 ustawy)- pytanie tylko czy faktycznie powinien to
    bić problem odbiorcy, czy nie.
    W/g ustawy "przyłącze wodociągowe - odcinek przewodu łączącego sieć
    wodociągową z
    wewnętrzną instalacją wodociągową w nieruchomości odbiorcy usług wraz
    z zaworem za wodomierzem głównym" nie ma tu nic o zaworze głównym w
    ulicy, więc nawet jeśli zgodnie z art. 5 ust.2 odbiorca odpowiada za
    niezawodne działanie przyłącza, to do tego przyłącza nie należy zawór w
    drodze? dodatkowo jak dla mnie art.5 ust.2 (mówiący o tym, że odbiorca
    odpowiada także za licznik) jest sprzeczny z art 15 ust.3 (mówiącym o
    tym, że koszt utrzymania wodomierza ponosi przedsiębiorstwo)

    Lukasz