eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniegrzejniki i podłogówka po raz n-ty - pompy i rozdzielacze › Re: grzejniki i podłogówka po raz n-ty - pompy i rozdzielacze
  • Data: 2020-06-14 20:08:41
    Temat: Re: grzejniki i podłogówka po raz n-ty - pompy i rozdzielacze
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To wytłumacz skąd się bierze tyle spierdzielonych instalacji i skąd tyle
    > problemów z regulacją, a ponoć większość tych instalacji montowali
    > "fachowcy"?

    tylko pytanie skąd wiadomo ze są spierdzielone? Ja mam kocioł
    dwuobiegowy, 4 podłogi i 4 zestawy kaloryferów, w sumie zeszło prawie
    200m pexa. wiecie jak połączone? Rurkami i złączkami. bez specjalnych
    zaworów, sprzęgieł pomp itp. przy starcie - co się nagrzewało piewsze
    dostawało kryzę (albo na zawór, który raz ustawiony jest w tej samej
    pozycji 5ty rok). po 10 eksperymentach działa i tyle. Jakby to zobaczył
    użytkownik - złapał by się za głowę i uciekł z krzykiem. ale jak komuś
    powiem że rachunek za gaz za kąpanie gotowanie zupy i ciepłe mieszkanie
    mam na poziomie 1000-1200zł na rok - to pyta kto Ci taką fajną
    instalacje zrobił.
    Do kolegi który robi instalacje. O ile możesz, zadbaj o to abyś miał jak
    najniższą temperaturę na piecu. jak? Powiększ kaloryfery, kup
    aluminiowe, o jak największej wydajności w niskich temperaturach. A jaki
    system obiegu przyjmiesz - moim zdaniem - to ma małe znaczenie.
    ToMasz