    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 9 Sep 2015 01:37:27 -0700 (PDT)
    Subject: Re: imigranci
    From: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 9 września 2015 10:17:39 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:
    > Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    maja-w-niemczech-prawo-glosowania-startowania-w-wybo
    rach-lokalnych
    918

    > Piszą tam o 300mln i wskazują ustawy konkretne o głosowaniu?

    cytat:
    Wczoraj (7.09) przez PAP i kilka portali przewinął się, nie wywołując większych
    komentarzy, materiał, w którym pojawił się wątek tzw. "szerokiej definicji uchodźcy".
    Okazuje się, że w świetle wytycznych UNHCR (Biuro Wysokiego Komisarza d.s.
    Uchodźców), taka właśnie szeroka definicja uchodźcy, jest stosowana w przypadku
    niektórych krajów ogarniętych konfliktem zbrojnym. Jest tak na przykład w przypadku
    Syrii.

    "Dzisiaj każdy Syryjczyk ze względu na wojnę domową, która objęła cały kraj, dla
    społeczności międzynarodowej jest uchodźcą i powinien zostać przyjęty i otoczony
    opieką w innym kraju. Przede wszystkim pod żadnymi pozorami nie powinien zostać
    zawrócony do Syrii, dopóki sytuacja w tym kraju się nie unormuje." - nie pozostawia
    wątpliwości cytowany przez media od lewa do prawa Wojciech Wilk, prezes Polskiego
    Centrum Pomocy Międzynarodowej.

    No więc przyjrzyjmy się bliżej. Syryjczyków jest 22 miliony. I właśnie obwieszczono,
    że zgodnie z jakimiś "wytycznymi" automatycznie każdy z nich ma pełne prawo zostać
    uznany za uchodźcę, czyli po prostu, gdy dotrze do Europy to ta Europa na ma się nim
    zająć (czytaj: osiedlić i w większości przypadków utrzymywać).

    A przecież takich krajów, których mieszkańcy także podpadają pod tą czy inną
    definicję "uchodźcy", jest więcej. Jeżeli dotyczyć ma ona każdego Syryjczyka, to
    dlaczego spełniania tej definicji odmówić wszystkim obywatelom Iraku. Albo ofiarom
    reżimu w Erytrei, czyli też właściwie wszystkim jej mieszkańcom.

    Irak - ponad 30 mln ludzi. Erytrea - ponad 5 mln. A więc same Irak, Syria, Erytrea,
    czyli kraje najczęściej wymieniane w kontekście ostatnich wydarzeń to niespełna 60
    milionów.

    > Misiu, ja nic nie mam do katolicyzmu. Otrzyj piane z ust.

    sugerujesz ze katol to alkoholik i od rana piwo pije? Nie bój , napije sie
    wieczorikem :-)

    b.