    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: imigranci
    Date: Wed, 9 Sep 2015 10:54:26 +0200

    dyskusyjnych:aba29afc-12d5-4e55-9af8-f6016bf23321@go
    oglegroups.com...

    > no wlasnie chcialem sie przekonac ilu z nas tu jest za imigracją. Na razie
    > Ghost i ty. Nic osobistego - tak dla statystyki.

    Wiesz bycie "za" to za dużo powiedziane. Osobiście wolałbym migrację
    wewnętrzną (np. bezrobotnych ze ściany wschodniej) albo bliższych nam
    kulturowo Ukraińców. Ja nie tyle jestem za imigrantami co dostrzegam
    nasilający się z roku na rok brak rąk do pracy.

    > szczeka mi do podlogi opadla. Ale rozumiem ze pijesz do referendum.
    > Którędy twoje myslenie chodzi ze ci wyszło ze jesli nie poszedłem na
    > akurat to
    > referendum to nie jestem patriotą to nie wiem. Ale domyslam sie ze
    > potraktowales je dokładnie tak jak inne wyborcze eventy - tu błąd bo
    > przeciez to była
    > ordynarna ustawka polityczna i naród dość dokładnie to ocenił i ją
    > potraktował tak jak na to zasługiwała.

    Ależ ja nie oceniam Ciebie, nawet nie wiedziałem że nie poszedłeś więc to
    nie mogła być aluzja do Ciebie. Ot tak po prostu "bawi" mnie pewien dysonans
    z jednej strony co chwilę słyszę nawoływanie aby pozwolić decydować ludziom
    i wzorem Szwajcarii rozpisywać referenda w drobnych sprawach, a z drugiej
    gdy pojawia się dość zasadnicze pytanie o JOW'y to większość nie ma ochoty
    się wypowiadać bo akurat deszcz pada.

    To że ani PO ani PiS nie namawiały do głosowania to mnie nie dziwi - w końcu
    jedno z pytań było o finansowanie partii, ale ja nie potrzebuję lidera który
    mi powie że mam iść i jak głosować.

    Mnie wychowano w miłości do ojczyzny. Z tej miłości wynika troska i
    zaangażowanie. Nie rozumiem jak można twierdzić że się kocha ojczyznę a
    jednocześnie nie chcieć uczestniczyć w decydowaniu o jej losie.

    Pozdrawiam
    Ergie