  • Data: 2009-04-08 21:05:11
    Temat: Re: instalacja co - jakie rurki pcv czy miedź ?
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Curious Gluszenia Slawinski wrote:

    > lutowanie miedzi jest o wiele prostsze niz plastiku.
    Jest odwrotnie,szybciej i łatwiej zgrzejesz PP niż polutujesz rurę.

    > miedz zapewnia wieksza pojemnosc cieplna instalacji i sama dziala jak
    Pojemność cieplna wynika głównie z objetości wody i miedź tylko trochę
    ją zmienia.

    > radiator (potrzeba mniejszych kaloryferow)
    Ale daje straty i to spore dlatego trzeba izolować rury.

    > miedz ma wieksza wytrzymalosc mechaniczna - jesli ktos usiadzie na rure
    Nie przesadzałbym z tą wytrzymałością, na gałązce do grzejnika z fi 16
    jak siądziesz to się możesz zdiwić.

    > albo urwie grzejnik to rurki miedziane sie tylko wygna.
    >
    > miedz sie rowniez nie starzeje.
    Starzeje i korouje.

    --
    -----