  • Data: 2010-12-27 18:49:33
    Temat: Re: instalacja elektrycna
    Od: "Jackare" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:ifaj54$76s$1@news.onet.pl...

    > Osobiście uważam, że ktoś kto skończył studia elektryczne oraz pokrewne
    > nie powinien się nawet ubiegać o jakieolwiek pozwolenia czy świadectwa
    > kwalifikacyjne. Powinien mieć prawo wykonać i wdrożyć taki projekt na
    > podstawie tylko i wyłącznie dyplomu.
    > Po to jest prawo (ustawy i rozporządzenia), po to są normy, żeby każda
    > instalacja była wykonana zgodnie z określonymi zasadami i po to jest
    > odpowiedzialność za wykonaną robotę.

    Nie mam zdania na ten temat - i tak nie mam szans na uprawnienia budowlane,
    chyba żebym w tym wieku zaczął robić kolejne studia..., ale
    egzamin na uprawnienia obejmuje prede wszystkim kwestie
    prawno-administracyjne i proceduralne a nie techniczne. Zakłada się że
    wiedza techniczna jest u kandydata....
    Zresztą sam wiesz jak jest - wszyscy jakoś żyją z tego w co zainwestowali.
    Jest też inna strona prawdy: niejeden elektryk - praktyk ma więcej oleju w
    głowie i wiedzy niz "gość z uprawnieniami" których zdobycie nie jest aż
    takie magiczne. Są tacy co je zdobywają nie ruszając się zza biurka