eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieinstalacja komputerowa, telefoniczna, telewizyjna - jak zacząć?Re: instalacja komputerowa, telefoniczna, telewizyjna - jak zacząć?
  • Data: 2011-12-08 15:08:45
    Temat: Re: instalacja komputerowa, telefoniczna, telewizyjna - jak zacząć?
    Od: wolim <n...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-12-08 14:35, brunet.wp pisze:

    > Sieć komputerowa: chcę dać w każdym pokoju po 1-2 gniazda, gdzie będzie
    > można wpiąć komputer. Staram się przewidzieć gdzie będzie stało biurko,
    > szafa, łóżko, więc sądzę, że 1 gniazdko (drugie rezerwowe, gdyby biurko
    > zmieniło lokalizację) powinno wystarczyć.

    Nie zapomnij do centralnego miejsca w domu doprowadzić 2-3 skrętek na
    wifi, voip, i być może jeszcze coś innego. Do pokoi po 2 skrętki. Nigdy
    nie wiadomo gdzie będziesz chciał postawić np. drukarkę sieciową, dysk
    sieciowy, jakiś dodatkowy telefon itp. Od biedy można potem stawiać
    przełączniki, ale po co?

    Wifi wszystkiego nie załatwi. Oczywiście, musi być choćby do laptopa
    przenośnego, ale w pokojach dziecięcych, czy gabinetach jednak tylko
    skrętka zda egzamin.

    Aha. Proponowałbym okablowanie robić w kat. 6, bo technologia idzie do
    przodu i za kilka-kilkanaście lat gigabit będzie standardem nawet w
    domach. Przełącznik sobie wymienisz na gigabitowy, ale kabla w ścianie
    już nie. Niestety, porządne kable trochę kosztują, ale jak będziesz
    robił sam, to i tak oszczędzasz na robociźnie, więc cena kabla nie powali...

    Pozdrawiam,
    MW