eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieinstalacja komputerowa, telefoniczna, telewizyjna - jak zacząć? › Re: instalacja komputerowa, telefoniczna, telewizyjna - jak zacząć?
    From: janusz_kk1 <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: instalacja komputerowa, telefoniczna, telewizyjna - jak zacząć?
    Date: Wed, 14 Dec 2011 19:25:56 +0100

    Dnia 14-12-2011 o 13:40:08 brunet.wp
    <S...@s...comusun_wielkie_lit
    ery> napisał(a):

    > Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Ale jednak przed tynkowaniem/wylewkami trzeba będzie zrobić złącza i
    > przetestować poprawność?
    Kable są testowane przez producenta, także nie trzeba, co nie zmienia
    zasady żeby do każdego np pomieszczenia ciągnąć dwa kable.
    Ja jak robiłem to kupowałem najtańszy, ale 4 lata temu to był akurat
    boom i kable były drogie teraz widze że można juz za stówkę mieć w miarę
    dobry
    http://allegro.pl/kabel-ftp-sieciowy-cat-5e-skretka-
    rj45-kat-5e-200m-i1945448856.html
    co prawda noname ale ujdzie albo ten
    http://allegro.pl/bk661-kabel-sieciowy-skretka-utp-3
    05m-cat-5e-i1972950209.html

    > Jeszcze takie pytanie: czy gniazdo komputerowe może być przy gnieździe
    > elektrycznym czy też musi być odstęp? Jeśli chodzi o przewody, to wiem:
    > odstęp 20-30cm jeśli idą równolegle.
    Kiedyś miało znaczenie, teraz nie, w korytkach idą obok siebie dziesiątki
    metrów i jest ok, chyba że kabel energetyczny będzie obciążony spawarką czy
    innym zakłócaczem to wtedy może trochę zwolnić transmisję.
    Pamiętaj aby nie przekraczać długości 100m dla jednego kabla, co ci chyba
    nie grozi
    ale tak dla świętego spokoju przypominam :)

    > Ktoś tu pisał w wątku, że muszą być dwie (jeszcze jakiś powrót czy coś,
    > ale nie zrozumiałem). Tak więc dam po dwie skrętki do trzech różnych
    > miejsc domu (2 na stryszku i 1 w holu na poddaszu)
    Zawsze kabel można uszkodzić jednym źle wbitym gwoździem w ścianie,
    wtedy przepniesz na drugi a nie będziesz w dziurze łatał kabla.
    Poza tym ws przyszłości możesz switche z kompem czy innym switchem lub AP
    podłączyć dwoma kablami :) zwiększasz np przepustowość połączenia.

    --
    Pozdr
    JanuszK