    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: jak zareklamować firme budowlaną? ? ?
    Date: Fri, 20 Jul 2012 17:19:45 +0200

    Kris wrote:

    > Paragony siłą;)

    > Poczytaj wnikliwie jego posty i się domyślisz;)

    > Czyli tu Kiki ma rację- budowlanka to dziadostwo.
    > Masz dwa cenniki: za x zł zrobie byle jak a za 2x zrobię tak jak być
    > powinno?
    > Bo ja jako inwestor zakładam że jak zlecam fachopwcowi robote ,
    > ustalam z nim cene to on za tą cene robi tak jak byc powinno. jak
    > zrobi na odpieerdol to nawet połowy nie powinien dostać tylko ew
    > paragony;

    Klienci sami sobie fundują dziadowstwo...

    ja mam jeden cennik i robię jak najlepiej. Jak ktoś chce taniochę to nie do
    mnie.

    Inwestor musi mieć świadomość co kupi za jakie pieniądze... jakoś jak idzie
    kupić chiński TV za 390 złotych to nie oczekuje bóg wie czego. A od taniego
    wykonawcy oczekuje cudów. To jest to samo.

    > My tu raczej o budownictwie prywatnym więc przetargi na nadzór to
    > inna bajka

    ale mechanizm ten sam.

    > Sęk w tym że cena nie gwarantuje jakości. Poczytaj wczesniejsze posty
    > Kikiego- do ław i funadamentów miał dwóch niezaleznych inspektorów i
    > to z nie byle jakimi kwalifikacjami.
    > A fotki dawał jak ławy zalane i dalej fundamenty. i było to pod
    > CIĄGŁYM nadzorem tych inspektorów. Prawda jest taka że inspektorzy to
    > tylko do pieczatek a pilnowac trzeba samemu i byc na tyle odporny
    > aby wymusić na wykonawcy że ma robić tak jak inwestor chce a nie jak
    > on robi od 20 lat

    tja napewno kiki zatrudnił inspektorów do nadzoru, facet ściubu każdy
    grosz na wykonawcach a zatrudniłby inspektorów za kilka tysiecy :)

    > Na budowie mojego domu kilka lat temu tez było wielkie zdziwienie jak
    > puste worki po cemencie kazałem składac w jedno miejsce i liczyłem.
    > Ale i tak jak przeliczyłem cegły zuzyte do murowania kominów i okolic
    > wieńca to okazało się ze prawie jednej palety brakuje. Oczywiście
    > szef ekipy przeprosił, stwierdził ze on o tym nic nie wie że to
    > pewnie pracownicy ukradli ale kase potraciłem.

    > Myślisz że kierbudowi za 3000zł na miesiąc nawet chciało by sie takie
    > rzeczy sprawdzac?

    Jeśli zakładamy, że nikt nie jest uczciwy to nic nie ma sensu.

    lepiej położyć na wszystkim lagę.