eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniejaka jest wytrzymałość osb? fenomen stosowania płyt? › Re: jaka jest wytrzymałość osb? fenomen stosowania płyt?
  • Data: 2019-08-27 20:50:58
    Temat: Re: jaka jest wytrzymałość osb? fenomen stosowania płyt?
    Od: "SpiskowyMocny" <T...@p...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    ToMasz napisał
    > plan mam taki, aby na zrąbaną, starą zniszczoną podłogę z desek, dać
    > kantówki na sztorc, na to osb i panele. pustą przestrzen wypełnić wełną
    > mineralną z wałka. będzie ładna równa pływająca podłoga. mniejsza o
    > szczegóły, skupmy się na samym osb. jakie musi być grube i co ile
    > podparte? zakładałem odstęp kantówek jakieś 40cm i osb3 o grubości 22mm.
    > Nie wiem czy to nie za słaba wytrzymałość na uginanie. zastanawiam się czy
    > osb3 jest solidniejsze niż tej samej grubości deska sosnowa? Bo jeśli to
    > nie, albo niewiele, to zwykłe deski są jakieś dwa razy tańsze. skąd więc
> [...]

    Fenomen wynika z niskiej trwałości tego materiału (celowe postarzanie
    produktu), oraz zawartości trucizny w kleju, stale się ulatniającej, jak już
    wcześniej ktoś napisał i cena waląca po kieszeni, jak sam napisałeś, oto
    cały fenomen nowoczesnych materiałów budowlanych.

    Lepiej daj zwykła deskę, nawet dwa razy grubszą, skoro jest połowę tańsza,
    albo dwie warstwy deski prostopadle.
    A jak tam twój dom szkieletowy, czy też był budowany z płyty OSB i folii?
    Jaki średni koszt za metr kwadratowy?