  • Data: 2012-07-13 16:59:56
    Temat: Re: jaki kabel kupić do instalacji siłowej
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:c38c82f7-34f1-41d3-b6e9-c14738e7b18f@go
    oglegroups.com...

    > Dla enionu wygląda to tak
    > http://ww.w.forumsep.pl/download.php?id=1621&sid=59f
    850d7c8d30f5a5455351d5fbb1d8e
    > Czyli wnioskujesz o 11kW dostajesz zabezpieczenie 20A.

    > http://forum.muratordom.pl/showthread.php?82634-Jaka
    -moc-przy%C5%82%C4%85czeniowa
    > Poczytaj tam np- niektórzy dla zamówionej mocy 7Kw mają zabezpieczenia
    > 20A. Widac panuje spora dowolnośc w tej kwesti wśród zakładów
    > energetycznych

    > Jak widac nie zawsze i nie wszędzie;)

    W Vattenfallu (a teraz Tauron) liczą dokładnie i dają minimalne
    zabezpieczenie :-(
    Ok, przyjmuję, że ktoś może mieć większe zabezpieczenie, ja liczyłem
    najgorszy przypadek.

    > Nie wiem co masz za piekarnik, zmywarke i czajnik że ich właczenie wywala
    > 16A
    > Piekarnik, zmywarka, toster i mikrofala u mnie często razem chodzą i nie
    > wywala 16tki.

    Nie masz (a przynajmniej nie wymieniłeś) czajnika - on bierze najwięcej -
    prawie 10A.

    > Może mam szczęście ale to juz od3 lat tak działa;)

    No widzisz, a u moich teściów jakoś nie chce :-) i to powtarzalnie
    wystarczy, że ktoś się zapomni i włączy zmywarkę i już nie można przez 15
    minut zrobić herbaty. Później zmywarka bierze już znacznie mniej prądu.

> [...]
    > byłaby
    > na jednym zabezpieczeniu 16A i nie było problemów. Niektórzy pozmieniali
    > na
    > 20A inni zrobili remont a inni zrezygnowali np. z czajnika elektrycznego,
    > albo mają włącznik priorytetowy do zmywarki.

    > Chcesz uwierz nie chcesz nie wierz- moja szwagierka w bloku ma 16A i
    > założony przepływowy podgrzewacz wody 6kW i działa to juz chyba ponad rok.
    > Jak zobaczyłem że kupiła taki podgrzewacz to mówiłem jej że bedą kłopoty
    > ale załozyli i jest ok. Teoria swoja a życie swoje jak widac;)

    Wierzę, bo też znam taki przypadek. ZTCW te podgrzewacze nigdy nie osiągają
    nominalnej mocy bo jest ona liczona dla maksymalnej różnicy temperatur i
    maksymalnego przepływu, czyli w kuchni przy myciu garów nierealne, ale już
    przy szybkim napełnianiu wanny mogłyby być problemy. Inna sprawa, że
    bezpieczniki maja zwłokę i wytrzymują przez kilka minut ponad nominalny
    prąd. Np. przy 6A udawało mi się czasem na kempingu zagotować wodę w
    czajniku 2kW, ale nigdy dwa razy z rzędu :-)

    Pozdrawiam
    Ergie