  • Data: 2009-04-09 11:01:05
    Temat: Re: klejenie na dysperbicie
    Od: "mim" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    kris <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Jest sobie murek wymurowany z bloczków betonowych. Pomalowany został
    > kilkakrotnie dysperbitem. Czy teraz można kleic na niego jakiekolwiek
    > okładziny(płytka klinkierowa, piaskowiec itp) Czy do tego dyspewrbitu będa
    > się kleić standartowe kleje?

    :)
    dysperbit , jest emulsją bitumiczną na rozcieńczalnikach wodnych .
    jego "filozofia" polega na tym , iż po odparowaniu wody powstaje (w
    założeniu) jednolita "błona" bitumiczna związana z podłożem poprzez
    mikropory , mająca (też w założeniu) stanowić powłokę izolacji
    p.wilgociowej .właściwą powłokę osiąga się przez kilkukrotnę aplikację . nie
    ma (w założeniu) funkcji i przeznaczenia kleju (! ) przez co , nie stanowi
    jednorodnej faktury z podłożem .
    i teraz , jeśli ktoś zaaplikował jednokrotne "smarowanie" podłoża
    DYSPERBITEM , to zaledwie je poczernił i wypełnił składnikiem bitumicznym
    pory podłoża , a i to nie wszystkie . przez co podłożem dla stosowanego
    później KLEJU jest faktura tego co czernił z resztą por podłoża. wówczas
    klej jeszcze trzyma się podłoża , acz jego właściwości scalania się z
    podłożem są już mniejsze gdyż w części klei się on do powłoki dysperbitu.
    klej z powłoką bitumiczną/dysperbitu klei się stosunkowo dobrze ale
    dysperbit do podłoża już istotnie słabiej niż sam klej :) przez co odrywając
    materiał przyklejony KLEJEM do podłoża z zaaplikowanym (i to kilkukrotnie)
    dysperbitem , stosunkowo łatwo będzie można oderwać go od podłoża z "błonką"
    bitumiczną :))
    naturalnie są różne przypadki i okoliczności , które mają wpływ na w/w
    założenia wyjściowe . trudno mi polemizować z przedmówcami skoro przytaczają
    okoliczności doznane empirycznie :)
    najlepiej - rozrób trochę kleju , poświęć kawałek (1-2 szt) tego co chcesz
    kleić i SPRAWDŹ jak to u Ciebie będzie się działo :)))
    w czym powodzenia
    mim