  • Data: 2012-05-31 09:12:21
    Temat: Re: koszt boiska osiedlowego/placu zabaw
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    \
    > to tak samo jak marudzący czemu wykonawcy tak dużo chca za prosta naprawę.

    Kompletna instalację hydrauliczną dla inwestora prywatnego zrobisz powiedzmy za 10tys
    zł.
    Jak masz dobre układy z urzednikami to za taką samą instalację robiona dla "urzędu"
    dostaniesz 30tys. Oczywiścioe będziesz sie musiał podziałkowac z tym i owym ale i tak
    będziesz do przodu.
    Kumpel od juz chyba kilkunastu lat świadczty rózne usługi spółkom molejowym. I
    chociaz na kasę za faktury czeka czasami i pół roku to jak mówi i tak jest to dla
    niego kura znoszaca złote jajka. U inwestora prywatnego nigdy by tyle nie dostał.
    Przykład drugi- jakiś czas temu wpadło mi w ręce ogłoszenie o wynikach przetargu na
    okna podczas rozbudowy urzedu miasta. Podzieliłem sobie z grubasz kwote przez ilość
    okien, porównałem z cenami za które ja kupoowałem swoje okna.
    Te "urzedowe" były droższe 2,5 raza tak mniej wiecej.
    W zeszłym roku chyba pisałem o tzw półszlabanach na przejezdzie kolejowym. Koszt to
    ok miliona zł. Bardzo podobne szlabany na osiuedla strzeżone np kosztują kilka
    tysięcy. Wiem że na przejezdzie kolejowym trochę bardziej niezawodny sprzet wypada
    zainstalowac ale żeby az 100 razy drożej?