    From: "medly" <h...@t...org>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: koszt boiska osiedlowego/placu zabaw
    Date: Thu, 31 May 2012 13:40:26 +0200

    news:24a144eb-da41-4f85-af30-3d7059623830@googlegrou
    ps.com...
    \
    > to tak samo jak marudzący czemu wykonawcy tak dużo chca za prosta
    > naprawę.

    Kompletna instalację hydrauliczną dla inwestora prywatnego zrobisz
    powiedzmy za 10tys zł.
    Jak masz dobre układy z urzednikami to za taką samą instalację robiona dla
    "urzędu" dostaniesz 30tys. Oczywiścioe będziesz sie musiał podziałkowac z
    tym i owym ale i tak będziesz do przodu.
    Kumpel od juz chyba kilkunastu lat świadczty rózne usługi spółkom
    molejowym. I chociaz na kasę za faktury czeka czasami i pół roku to jak
    mówi i tak jest to dla niego kura znoszaca złote jajka. U inwestora
    prywatnego nigdy by tyle nie dostał.
    Przykład drugi- jakiś czas temu wpadło mi w ręce ogłoszenie o wynikach
    przetargu na okna podczas rozbudowy urzedu miasta. Podzieliłem sobie z
    grubasz kwote przez ilość okien, porównałem z cenami za które ja kupoowałem
    swoje okna.
    Te "urzedowe" były droższe 2,5 raza tak mniej wiecej.
    W zeszłym roku chyba pisałem o tzw półszlabanach na przejezdzie kolejowym.
    Koszt to ok miliona zł. Bardzo podobne szlabany na osiuedla strzeżone np
    kosztują kilka tysięcy. Wiem że na przejezdzie kolejowym trochę bardziej
    niezawodny sprzet wypada zainstalowac ale żeby az 100 razy drożej?

    No pięknie. To cała Polska, więc jednak miałem rację z przesacowaniem
    kosztów. Dla takiego dużego budynku okna powinny być przecież tańsze niż do
    prywatnego mieszkania, z powodu zakupu hurtowego! U mnie w bloku
    spółdzielnia wymieniała okna na klatkach schodowych, wolę nie wiedzieć
    nawet ile to kosztowało, żeby się nie denerwować, ale powiem o fachowości:
    każde okno ma niby ten sam kształt prostokątu, ale na jednym piętrze
    otwierają się od góry, na innym od prawej lub od lewej, super co nie? :)