  • Data: 2012-06-01 15:30:39
    Temat: Re: koszt boiska osiedlowego/placu zabaw
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 1 czerwca 2012 15:15:37 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > znaczy co nikt inny nie staruje tylko tene jeden super drogi?

    Jak sa zebrania wspólnot to wspólnota podejmuje np uchwałę że remontuja klatkę
    schodowa i robią ocieplenie elewacji. Koszt powiedzmy z 60tys
    Zarządca oczywiście proponuje konkretnewgo sprawdzonego wykonawcę;) jak we wspólnocie
    nicz=kogo kumatego nie ma to zarząd podpisuje uchwałę i robia.
    Jak jest ktoś kumaty- jak we wspólnocie gdzie mam mieszkaniei jestem w zarządzie to
    się ogłasza "przetarg" Polega to na tym że dzwoni się do kilku lokalnych firm i prosi
    o złożenie oferty. Póxniej na zebraniu wybiera sie tego kto ma robic. I naszą
    elewację zrobilismy w ten sposób a z cena udało sie nam zjechać sporo niżej jak w
    innych wspólnotach.
    Ale w wiekszości przypadków jak jest zebranie wspolnoty to mieszkańcy to olewaja,
    przychodzą z reguły członkowie zarządu, i podpisuja to co im administrator
    zaproponuje.
    To samo z kredytami dla wspólnot- niewioele banków udziela takich kredytów a na
    zebraniach i tak sa proponowane oferty tych banków które najlepsza prowizję
    administratorowi czy komu tam odpala.

    Być może u Was w Krakowie wspólnoty ogłaszają przetargi w gazetach itp, u nas nie ma
    takiego zwyczaju. Przetargi ogłaszają tylko te instytucje co muszą.