  • Data: 2013-02-12 14:46:16
    Temat: Re: krzywa grzewcza - podłogówka Junkers
    Od: zbigi <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Budyń napisał(a):

    > mój dom jest z ok. 1996 :)W lecie wymieniłem piec i zrobiłem różne takie wynalazki
    - ale w zeszłym roku to za takie okresy zużyłem 274m3 i 256m3.
    > Z tym ze mam wrażenie ze zima jest nico cieplejsza, musze przy okazji poszukac
    danych.

    OIDP, to w zeszłym roku, w tym okresie (styczeń/luty) miałem pod rząd
    -23...28stC przez około 4 tydnie. Teraz temperatura oscyluje wokół zera,
    bo w dzień ciut powyżej zera, a w nocy potrafi spaść najwyżej do -10.
    I właśnie mniej więcej od miesiąca (gdy się zima zdecydowała "jaka ma
    być" ;)) w domu mam 19...21stC przy zużyciu dobowym 3 kostek siana :)
    Piec na paliwo stałe + bufor 800l + 100%podłogówki.
    Sterowanie? Raz na jakieś czas skoryguję temperaturę na zaworze
    mieszającym do rozdzielacza podłogówki. I tu jest chyba jedyne miejsce,
    w którym chcę wprowadzić udoskonalenie: czujnik temperatury w
    pomieszczeniu referencyjnym (ładnie brzmi, to se zastosuję) wpływający
    na zawór regulujący temperaturę wody do podłogówki.
    Tak se wymyśliłem, tylko nie wiem czy takie coś jest produkowane ;)
    A może łatwiej jest regulować przepływ? Hmm... Mam jeszcze trochę czasu. :)
    --
    zbigi i stopka zastępcza