    From: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: kto ma podlogówke w calym domu?
    Date: Mon, 9 Jan 2012 08:53:06 +0100

    news:je7ur4$4ak$1@inews.gazeta.pl...

    > ty no sobie nie żartuj - przeciez to bez sensu zrobic płyte konstrukcyjną
    > i jej nie zaizolować termicznie od spodu - szkoda kasy. Kosztuje to tyle
    > co normalny fundament plus mase stali na zbrojenia a zysku żadnego. A
    > straty ciepła przez sciany fundamentowe w dół to mogą wyjść nawet 50%
    > całości. A gdyby ten styropian był pod płytą to byłby miód :)

    On tą płytę zrobił bo jego dom na lekkim wzgórku jest i wystraszył ostatnich
    "ruchów" nieruchomości po ostatnich ulewach.
    A że zrobił tak a nei inaczej to ja na to jak na lato.
    Temperatura gruntu 2,5m pod ziemią w zimie nie spada poniżej 12stC. Ja mam
    rurę wodociągową 1,5m pod ziemią i woda z niej w zimie to 8-9stC. Jeżeli
    ściany fundamentowe sa ocieplone na zewnątrz, jest zrobiony drenaż opaskowy
    na etapie robót przy płycie to ile tego ciepła ucieknie przez te stopy ścian
    fundamentowych, tymbardziej że to piwnice są, więc słabiej ogrzewane zapewne
    będą.

    Marek