  • Data: 2012-12-11 15:01:51
    Temat: Re: lavender
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Dirko napisał:

    > Hejka. No nie dokładnie. ;-)
    > ciepłownictwo <dział energetyki zajmujący się wytwarzaniem energii
    > cieplnej oraz jej przesyłaniem>

    No to fajna ta cała energetyka. Wytwarzają sobie, przesyłają, ale nie
    wiadomo po co, zupełnie bez celu? Celem jest ogrzewanie. Domów, ale też
    i wody w kranie (rurę z wodą można też ocieplić). Do tej pory ogrzewanie
    rozpatrywaliśmy tylko w kontekscie domowym.

    > ogrzewnictwo 1. <dział techniki dotyczący ogrzewania>

    Częściej spotykam termin "grzejnictwo". Dotyczy zwiększania temperatury,
    ale nie w domach, tylko tak ogólnie, w technice. Gdyby pozostać posłusznym
    temu słownikowi, to można powiedzieć, że dział ten zajmuje się ocieplaniem
    (w drugim notowanym przez słownik znaczeniu).

    > Ale to wszystko drobiazg w porównaniu z tym czym nas karmią sprawozdawcy
    > sportowi: "zawodnik oddał skok poprawny stylistycznie", "po tym zwycięstwie
    > zespół może zacząć się pnąć do góry" czy dopingujemy naszemu zawodnikowi"

    Ja bym im wygarnął co o takiej gadaninie myślę, zupełnie bez ogródek
    (o, udało mi się nawiązać do tematyki grupy).

    > Pozdrawiam solipsystycznie Ja...cki

    Jarek

    --
    Pieśń do boju nas zagrzewa,