    From: "Plumpi" <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: listwa przypodłogowa - na klej czy na zaczepy
    Date: Mon, 13 Aug 2012 14:31:25 +0200

    Użytkownik "adamw777" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:k08v5m$28a$1@inews.gazeta.pl...

    > Jaki sposób mocowania jest lepszy. Nie wiem, czy dobrze myślę, ale wydaje
    > mi się że zatrzaski dadzą pewniejsze mocowanie, poza tym listwę można w
    > razie czego zdemontować, a taką przyklejoną już nie bardzo. Czy listwa
    > przyklejona do ściany nie ma tendencji odrywania się od ściany razem z
    > farbą?

    Najlepsze listwy pod względem mocowania jakie spotkałem to były plastikowe
    listwy 2 częściowe.
    Dolna część miała korytko, w którym były co kawałek otworki i przykręcało
    się ją bezpośrenio do ściany małymi kołeczkami o średnicy 6mm.
    W korytku można było ułożyć przewody. Górna część natomiast była wpinana w
    korytko (tak jak dekielek korytek elektrycznych) i je zakrywała.
    Niestety nie pamiętam nazwy producenta.

    > Może też ktoś podpowie przy okazji - potrzebne są listwy białe, wys ok 10
    > cm, ale z dużym kanałkiem na kable, materiał drewno/mdf lub dobrej jakości
    > tworzywo. Gdzie znaleźć coś takiego.

    Miałem kiedyś podobny problem. W tym miejscu przebiegała gruba wiązka
    przewodów. Rozwiązałem to w ten sposób, że zastosowałem zwykłe korytko
    elektryczne, przykrecone wprost do ściany. Listwa zaś była przyklejona do
    dekla tego korytka.