    Subject: Re: monitoring - dobor kamer
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <1o16iuw1dknfm$.dlg@myjk.org> <58eb9d91$0$654$65785112@news.neostrada.pl>
    <lna5k5zs9p9q$.dlg@myjk.org> <58eba685$0$644$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@m...org>
    <2...@g...com>
    <4wj1kx2lgjzk$.dlg@myjk.org>
    <0...@g...com>
    <od9rhe$r72$1@dont-email.me> <oda8ra$ini$2@node2.news.atman.pl>
    <odcbti$a7e$1@dont-email.me>
    <8...@g...com>
    <odcp8a$js1$2@dont-email.me> <58fe6456$0$5154$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@g...com>
    <58ff81c2$0$5162$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    <5900c35c$0$15188$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@g...com>
    <5900dd7f$0$15186$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Wed, 26 Apr 2017 23:32:30 +0200

    W dniu 2017-04-26 o 19:57, Budyń pisze:
> [...]
    których w suficie byłoby kilkadziesiąt?
    te połaczenia nie moga być uznane za elektryczne.
    > znajdz mój cytat gdzie to polecam - stawiam flaszkę. Jak nie dasz rady to ja znajde
    taki gdy wymagam tam spawania -wtedy ty dajesz flache. Mozemy ja zrobic razem :-)

    No dobra przesadziłem :)

    Kiedy mam przyjechać z flaszką? :)

    Oczywiście pamiętam co pisałeś w tym temacie, ale chciałem Ci zwrócić
    uwagę, że wśród elektryków są różne szkoły. Jedni każą spawać całe
    zbrojenie, a inni twierdzą, że wystarczy tylko poprowadzić bednarkę po
    zbrojeniu i przywiązać ją drutem wiązałkowym lub skręcić zaciskami.

    Spawanie niestety miejscowo osłabia druty zbrojeniowe i o ile zapewnia
    dobry kontakt elektryczny, o tyle może doprowadzić do pęknięcia drutu, a
    tym samym do uszkodzenia fundamentu.

    Znam nawet przypadek, gdzie kierownik budowy kijem pogonił ekipę
    elektryków, którzy przyjechali pospawać druty zbrojeniowe.

    Sam natomiast doszedłem, że umieszczenie bednarki w zbrojeniu po otoku w
    zupełności wystarczy dla zapewnienia wystarczającej jakości uziemienia i
    jeden ch..... czy jest ona przyspawana do prętów zbrojeniowych czy tylko
    przywiązana.