    From: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: mycie okien plastikowych
    Date: Thu, 10 Dec 2009 00:16:40 +0100

    Użytkownik "Olo" <w...@j...cy> napisał w wiadomości
    news:hfp5s9$6br$2@inews.gazeta.pl...

    > Łódź, podaj branżę sklepów gdzie to bywa np. sklepy chemiczne, czy w
    > jakaś sieć sklepów.

    W nieco bradziej ambitnych sklepach z chemią bo produkty voigta należałoby
    zaliczyć raczej do chemii profesjonalnej. Z tego co ja doświadczyłem to z
    całej gamy produktów VC, VC242 był najsilniejszym środkiem. Bez
    rozcieńczenia przywróciłem nim np biel w pożółkłych tyłach meblowych pewnej
    bardzo starej meblościanki. Jak do tej pory nie spotkałem się z lepszym
    środkiem czyszcącym a na pewno nie spotkałem niczego o tak dobrym stosunku
    jakość(skuteczność)/cena a należy pamiętać przy tych kilkunastu złotych za
    litr że to koncentrat. Do "zwykłego" mycia wystarczy wlać go do wody tyle,
    żeby się woda między palcami zrobiła "sliska" (dosłownie dwa psiknięcia na
    wiadro wody)- to charakterystyczne dla VC. Do cięższych zadań można lac
    bezpośrednio na szmatkę i czyścić. Płyn bardzo silnie odtłuszcza (wysusza)
    więc warto mieć rękawiczki.
    Od jakiegoś czasu wszystkie śroki VC mają dodatkowe nazwy "handlowe"
    grundpur, brudpur, pikasat, meblin i inne.
    Do zwykłego mycia podłóg w domu wystarczająco dobry jest grundpur- VC-150.
    Przy jego skuteczności wszystkie inne populrne płyny do mycia podłóg
    wyglądają jak syrena przy maybachu, a VC 242 jest kilkukrotnie silniejszy od
    VC150.
    Nie polecam natomiast używania VC 330 - takiej samonabłyszczającej pasty do
    podłóg. Efekt oczywiście jest piękny ale po czasie ok 2 tygodni powłoka
    ciemnieje i trzeba ją zdzierać szpachelką lub nożykiem bo zmycie jej
    czymkolwiek jest niemal niemożliwe, zresztą dokładnie tak samo zachowuje się
    popularny sidolux.
    --
    Jackare