  • Data: 2013-04-21 11:47:01
    Temat: Re: niecierpki
    Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 21 Apr 2013 00:13:57 +0200, lamia3c napisał(a):

    > czy niecierpki kończą żywot na zimę? trzeba co roku kupić nowe?

    Próbowałam przechowywać, ale nie ma sensu, bo i tak robią się brzydkie,
    jako że zimą światła za mało i tracą dolne liście, chorują i tracą zwarty
    pokrój. Lepiej w sierpniu pobrać sadzonki wierzchołkowe (ciąć wyparzoną
    żyletką, tuż pod węzłem) i po lekkim przeschnięciu pow. cięcia ukorzenić w
    wodzie, można też mokrym piasku pod plastikowym kubeczkiem. Idzie to
    całkiem nieźle. Trzeba jednak pryskać antygrzybowymi środkami, najlepiej
    zacząć tuż przed pobraniem sadzonek i potem podczas ich dalszej uprawy, bo
    jak nic wda się szara pleśn. W każdym razie jeśli obronisz przed nią
    roślinki, na wiosnę będziesz miała własne egzemplarze.
    --
    XL