  • Data: 2010-02-01 07:56:37
    Temat: Re: nietypowy dwuspadowy dach
    Od: "Tornad" <t...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    > producenci pod dachowke podaja jako minimum 10st.
    > (np. betonowa brass).
    >
    > Pzdr
    > Darek

    Producent tak podaje ale ja bym nie ryzykowal. Srednio co 10 lat przychodzi
    taka wredna zima, ze w nocy mroz a w dzien odwilz a na dachu snieg. Wtedy ten
    snieg od spodu sie topi, woda splywa w rejon okapu, gdzie jest chlodniej i tam
    w nocy zamarza. Tworza sie olbrzymie nie tylko sople lodowe ale tzw. garby
    sniezno-lodowe, ktore utrudniaja odplyw wody z takiego dachu do rynien, ktore
    zreszta tez sa zamarzniete.
    I ta woda stagnujaca w tych muldach na dachu podplywa pod szyngle czy
    dachowke niejako do tylu (na zasadzie naczyn placzonych) i normalnie przez
    nieszczelnosci w poszyciu kapie na strop.
    Pare lat temu tu byl tu taki rok, mialem kilka telefonow bo babie kapalo w
    scianie (szkielet), ona to w nocy slyszala i sie bala.
    Innej zamokl sufit wokol scian zewnetrznych do tego stopnia, ze trzeba bylo w
    salonie podstawiac naczynia...
    Te dachy to byly tzw. "czworki" czyli o nachyleniu 4/12 czyli 0,25.
    Tak tu tubylcy dacharze okreslaja kat. Czyli kat ich nachylanie w stopniach
    jest rowny okolo 14 stopni bo tg 14 = 0.25.
    Pzdr.
    Tornad