eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanientg elektryczne autaRe: ntg elektryczne auta
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.host214.hbrp.p
    l!not-for-mail
    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: ntg elektryczne auta
    Date: Wed, 20 Dec 2023 09:53:16 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <o...@l...harvard.local>
    References: <7...@g...com>
    <uli3vc$glu$1$nadir@news.chmurka.net> <1...@m...org>
    <uln6fi$j8b$1$nadir@news.chmurka.net> <7...@m...org>
    <ult7bk$i49$1$nadir@news.chmurka.net>
    <o...@l...harvard.local>
    <ulu8m0$jqo$1$nadir@news.chmurka.net>
    NNTP-Posting-Host: host214.hbrp.pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed; delsp=yes
    Content-Transfer-Encoding: Quoted-Printable
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="gorbi";
    posting-host="host214.hbrp.pl:212.75.105.114"; logging-data="10256";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Opera Mail/1.0 (Win32)
    Cancel-Lock: sha1:1Fr0x3FdJFzVUVuMZktu+kkid+A=
    sha256:dE/Rt74V87uy4PzQCAkOlfXo/uDpEWJooUJ0GZNMMSI=
    sha1:FiACtlA8E2dCzN5nQPEmR3RjCtM=
    sha256:rnNQMnK5T1t+PUOCwXQ7q7xwdJX865wZAcO/TCx7QfQ=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:594050
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu .12.2023 o 09:37 nadir <n...@h...org> pisze:


    > Ale te wszystkie ogrzewania dupy, kierownicy i szyb są też w elektryku,
    > dodatkowo nie ma obowiązku ich używać. Ale najważniejsze jest to, że po
    > osiągnięciu temperatury nominalnej silnika są w ogóle zbędne. Silnik
    > spalinowy mniej więcej 2x więcej mocy wydziela w formie ciepła niż idzie
    > na koła, nawet jak to jest super nowoczesna sprawna jednostka.
    > A te wszystkie dogrzewania w nowych silnikach są właśnie po to, żeby ten
    > osiągnął temperaturę nominalną jak najszybciej, dodatkowo są w małym
    > obiegu wodnym, co też wpływa szybkość nagrzewania wnętrza.
    > No i nie od dziś wiadomo, że zimny silnik spalinowy zużywa więcej paliwa
    > niż ciepły, ale to paru minutach przestaje być problemem.
    >
    > A że ktoś jeździ dużymi samochodami, o dużej pojemności małe odcinki, z
    > niedogrzanym silnikiem, to już są indywidualne warunki i wybory
    > kierowcy. To podobnie jak w elektrykach, co to mają zajebiste
    > przyspieszenia, wysokie prędkości i "duże" zasięgi, ale te wszystkie
    > warunki nie występują łącznie.

    Przypomnę Twoje pytanie:
    "A z jakiego powodu w samochodzie z silnikiem spalinowym wzrasta spalanie
    z powodu ogrzewania?"

    Podałem Ci przykłady, a Ty odpisujesz, że nie ma obowiązku tego używać :-)
    Jeździć przecież też nie ma obowiązku. Są ludzie, którzy jak mają
    podjechać autem ze skrzynią manualną to wolą zamówić taksówkę (nie
    dlatego, że nie potrafią, nie chce im się "wajchować") a Ty piszesz, że
    można jeździć bez dogrzewania dupy :-)


    W odpowiedzi podałem też Ci przykłady z mojego życia dotyczące dużego i
    małego samochodu.
    Mały kia picanto 1.2MPI ma moja siostra, która robi 2 razy dziennie trasę
    30km. Jak jest -5 na zewnątrz to autko u niej pali 5,5 litra zamiast 3,5
    (lato) i jeździ w niedogrzanej kabinie bo nie ma podgrzewacza
    elektrycznego. Jak by dopłaciła 10k do "modułu komfortu" to by jej
    spalanie wzrosło dodatkowo o 0,5l z powodu ogrzewania, mimo, że auto w
    100% spalinowe.

    Ja nie jestem ślepym fanem elektryków, ale dla mnie to idealne auto.
    Czekałem na takie cale życie.
    Podstawowa jego zaleta w moim przypadku jest taka, że tankuję je pod swoją
    wiatą ze swojego gniazdka.

    TG

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1