eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanientg elektryczne autaRe: ntg elektryczne auta
  • X-Received: by 2002:a05:690c:3701:b0:5e6:1142:fc1f with SMTP id
    fv1-20020a05690c370100b005e61142fc1fmr562096ywb.0.1703200895036; Thu, 21
    Dec 2023 15:21:35 -0800 (PST)
    X-Received: by 2002:a05:690c:3701:b0:5e6:1142:fc1f with SMTP id
    fv1-20020a05690c370100b005e61142fc1fmr562096ywb.0.1703200895036; Thu, 21
    Dec 2023 15:21:35 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!proxad.net!feeder1-2
    .proxad.net!209.85.160.216.MISMATCH!news-out.google.com!nntp.google.com!postnew
    s.google.com!google-groups.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Thu, 21 Dec 2023 15:21:34 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <um1u7j$mb3$2$pisk@news.chmurka.net>
    Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=46.134.43.204;
    posting-account=XS5sXwoAAABKU0kHcsk_nashWaidAu0Q
    NNTP-Posting-Host: 46.134.43.204
    References: <7...@g...com>
    <uli3vc$glu$1$nadir@news.chmurka.net> <1...@m...org>
    <uln6fi$j8b$1$nadir@news.chmurka.net> <7...@m...org>
    <xk1gN.31869$i529.13962@fx12.ams1> <1...@m...org>
    <ulsvn1$avh$1$pisk@news.chmurka.net> <t...@m...org>
    <um1u7j$mb3$2$pisk@news.chmurka.net>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <1...@g...com>
    Subject: Re: ntg elektryczne auta
    From: a a <m...@g...com>
    Injection-Date: Thu, 21 Dec 2023 23:21:35 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:594115
    [ ukryj nagłówki ]

    On Thursday 21 December 2023 at 19:03:25 UTC+1, Pete wrote:
    > W dniu 20.12.2023 o 09:37, Myjk pisze:
    > > Tue, 19 Dec 2023 21:57:57 +0100, Pete
    > >
    > >> W dniu 19.12.2023 o 15:47, Myjk pisze:
    > >>> Mon, 18 Dec 2023 20:46:36 +0100, Pete
    > >>>
    > >>>> W dniu 18.12.2023 o 18:34, Myjk pisze:
    > >>>>> Sun, 17 Dec 2023 17:16:34 +0100, nadir
    > >>>>>
    > >>>>>> Którzy to są ci wszyscy? Byłem w 4-5 salonach różnych marek
    > >>>>>> i pytałem konkretnie o zasięgi kilku modeli elektryków, nikt się nie
    > >>>>>> zająknął, że zimą zasięg może spaść o nawet 30%.
    > >>>>>
    > >>>>> Ja też byłem wszyscy powiedzieli że zasięg
    > >>>>> oczywiście spada w czasie ogrzewania.
    > >>>>
    > >>>> Ale mówili, że o połowę czy mówili ogólnie, że spada? ;)
    > >>>
    > >>> A w którym elektryku spada o połowę, skoro 2-3kWh w ciągu
    > >>> godziny idzie na ogrzanie kabiny, a na jazdę 15-20kWh?
    > >>> Pokaż no to jakim matematycznym cudem 3 z 15 to jest 50%.
    > >>
    > >> Ano takim cudem, że w zimie zasięg spada z 350 w lecie do 200 zimą.
    > >> Cuda :)
    > >
    > > Łżesz, nawet bez pompy ciepła do grzania kabiny spada w porywach o 20%.
    > > To jest ponad 2x mniej niż tutaj utykasz. Jeśli samochód ma pompę ciepła,
    > > to spadek wynosi w porwyach 7%, czyli ponad 5x mniej niż utykasz.
    >
    > Co najwyżej łże właścicielka pewnego auta, wytworu niemieckiej myśli
    > technologicznej.
    > Ale nie znam powodu, dlaczego miałaby to robić. Zwłaszcza, że narzekała,
    > że z mężem żałują zakupu.
    > Wszak to takie niepolskie, przyznawać się do błędu.
    >
    > >
    > >>>>>> Jedynie co, to czasem rzucą teksem z broszurki, typu:
    > >>>>>> "Zasięg został określony zgodnie ze znormalizowaną procedurą pomiarową
    > >>>>>> UE (WLTP). Indywidualny styl jazdy i inne czynniki, takie jak prędkość,
    > >>>>>> temperatura zewnętrzna, topografia i wykorzystanie urządzeń
    > >>>>>> pobierających energię elektryczną, mają wpływ na rzeczywisty zasięg i
    > >>>>>> mogą go zmniejszyć."
    > >>>>>
    > >>>>> I czego tutaj nie rozumiesz? Jak kupujesz spaliniaka to też ci nie mówią
    > >>>>> że jak zaczniesz butować od świateł do świateł,
    > >>>> Tak jak w elektryku.
    > >>>
    > >>> Widać że nigdy nawet w elektryku nie siedziałeś,
    > >>> o jeździe nie wspominając.
    > >>
    > >> Co ma piernik do wiatraka?
    > >
    > > Że nigdy nie używałeś, a się prujesz. Przypomina mi to jęczenie ignorantów
    > > o kosztownym ogrzewaniu domów pompą ciepła, którzy w życiu nawet koło niej
    > > nie stali i tylko powielają zasłyszane brednie.
    >
    > Czyli chcesz powiedzieć, że na elektryki działają inne prawa fizyki, niż
    > na spalinowe?
    > Ciekawe, ciekawe.
    >
    > >
    > >>>> że w zimie jak ogrzewasz
    > >>>>> kabinę to spalanie wzrasta
    > >>>> Dwukrotnie, jak w elektryku? :D
    > >>>
    > >>> I znowu to samo, 3 z 15 -- to jest dwukrotnie?
    > >>> A samochód jak ma pompę ciepła i zużywa dzięki
    > >>> COP 1/3 tego, to ile ci wychodzi? Pewnie 75%.
    > >> Nadawałbyś się do nawijania makaronu na uszy w salonie.
    > >
    > > Nie odwracaj kota ogonem tylko napisz wprost jak działa
    > > twoja "matematyka" -- czy 3 z 15 to jest wg ciebie 1/2?
    >
    > Ja piszę nie o wyliczeniach z broszury, ale rzeczywistych obserwacji
    > użytkownika BEV.
    > Biedak, nie wie, że Myjk uważa, że jego auto powinno przejechać 300km a
    > jedzie max 200.
    >
    >
    > >
    > >> A potem właściciel narzeka, że w zimie przejedzie 200 a latem 350.
    > >
    > > Pokaż który, podobny tobie co w elektryku w życiu nie siedział?
    > > Z podanego wcześniej testu na dystansie 3218km Tesli M3 (bez
    > > pompy ciepła) wynika, że spadek zasięgu lato vs zima wyniósł
    > > 60km (a nie jak utykasz 150, czyli ponad 2x więcej), tj.
    > > z 402 na 341km. Czyli łżesz, łżesz i tylko łżesz.
    >
    > Nie wiedziałem, źe Tesla to wzorzec BEV trzymany w Sevres jako jedyny i
    > niepodważalny dowód na genialność elektryków.
    >
    > Otóż informuję, że świat nie kończy się na Teslach, są jeszcze większe,
    > cięższe i mniej opływowe wozidła z małymi bateriamu, które w zimie nie
    > dają rady.
    >
    > >
    > >>>> Chyba Ci się od tej elektryczności coś pozajączkowało,
    > >>>
    > >>> Raczej tobie, chyba od wdychania spalin.
    > >> Oho, odezwał się orędownik elektryków użytkujący spaliniaka z
    > >> podtrzymaniem elektrycznym :P
    > >
    > > Przytrułeś się tymi spalinami jednak bardziej niż wyglądało na pierwszy
    > > rzut oka. Skoro przejeżdżam 90% na prądzie, tj. około 20 tys., czasem
    > > spaliniak się nie uruchamia przez 2 miesiące, to co najwyżej użytkuję
    > > elektryka z podtrzymaniem spalinowym.
    >
    > Tak tak.
    > Jakbyś był takim elektrofilem, to byś sobie nabył BEV z normalną baterią
    > i bez dodatkowego silnika.
    > Wtedy na te 2 miesiące by ci wytarczyło prądu z baterii.
    >
    > A tak, to ewangelizujesz jakie to elektryki super, a sam na wszelki
    > wypadek nosisz w plecaku zapas benzynki, jak prądu zabraknie.
    >
    >
    > Hipokryta.
    >
    > >
    > >>>> akurat ogrzewanie kabiny jest ciepłem odpadowym.
    > >>>
    > >>> Oczywiście, i dlatego w poprzednim dieslu miałem automatyczne webasto, żeby
    > >>> czym prędzej dogrzać silnik podczas startu bo inaczej grzął się paręnaście
    > >>> kilometrów i syfił, webasto które potrafiło się załączać w czasie jazdy po
    > >>> autostradzie (sic!) albo podczas stania w korku na biegu jałowym, żeby
    > >>> dogrzać silnik, bo stygł.
    > >> Dałeś się namówić na dizla do miasta to miałeś tak samo wygodnie jak w
    > >> elektryku.
    > >
    > > Naucz się czytać ze zrozumieniem, na trasie też się dogrzewanie silnika
    > > włączało.
    >
    > Dobrze, popraiwam:
    > Dałeś się namówić na dizla to miałeś tak samo wygodnie jak w elektryku.
    >
    >
    > >
    > >>> Serio nie zauważasz zwiększonego zużycia paliwa w zimie? Bo to że silnik
    > >>> jest mocno stratny nie znaczy że ciepła do pracy nie wymaga i że całe
    > >>> ciepło jest opadowe, szczególnie w zimie. Może ty po prostu rowerem
    > >>> jeździsz a samochodach spalinowych masz równie blade pojęcie co pojazdach
    > >>> elektrycznych?
    > >>
    > >> Serio nie widzę różnicy - jeśli jest, to na pewno poniźej 10% bo więcej
    > >> bym zauważył.
    > >
    > > Ignorancja ma właśnie to do siebie, że się nie zauważa niewygodnych rzeczy.
    > > Ty masz ewidentnie klapy na oczach.
    >
    > Niezależnie czy lato czy zima, spalam 12l/100km. I mam ciepło w kabinie
    > po 5km
    >
    > >
    > >>>>> , jak używasz klimy w lecie to spalanie też
    > >>>>> wzrasta?
    > >>>>
    > >>>> o 5%. A o ile w elektryku?
    > >>>
    > >>> Zdecydowanie mniej niż przy ogrzewaniu, bo z zasady działania chłodzić
    > >>> można tylko przy udziale pompy ciepła. Czekam zatem aż wyliczysz ile zużywa
    > >>> faktycznie ogrzewanie, to będziesz też wiedzieć ile na chłodzenie idzie.
    > >>>
    > >>> BTW a tu test z 3500km teslą (bez pompy ciepła do grzania) lato vs zima:
    > >>>
    > >>> https://www.youtube.com/watch?v=uC95WACQhCY
    > >>> https://www.youtube.com/watch?v=UskzfQJt2Bc
    > >>>
    > >>> Konkretnie to wynik masz tutaj:
    > >>> https://youtu.be/UskzfQJt2Bc?si=RQ1lzzSIVoMSFedv&t=3
    23
    > >>
    > >> Czyli nie wiesz.
    > >
    > > W przeciwieństwie do ciebie wiem, bo jeżdżę na prądzie. Nie jesteś
    > > w stanie zrozumieć po angielsku, albo chociaż przeczytać danych
    > > w podanych materiale? To ci napiszę wprost, różnica w zużyciu energii
    > > lato-zima wyniosła 17,3% w samochodzie BEZ POMPY CIEPŁA, gdzie temperatury
    > > zimowe dochodziły do -18sC. Gdzie tu ignorancie widzisz 50% spadek zasięgu?
    >
    > W aucie o trochę większych gabarytach niż tesla.
    > >
    > >>>> Bo ja znam gości, którzy w zimie jeżdżą lodówkami, żeby dojechać do celu :)
    > >>>
    > >>> Tak, tak, pewnie tak samo ich znasz jak kris wydział setki
    > >>> elektryków wiezionych na lawetach (a w zasadzie nie wiezionych
    > >>> bo nie chcą laweciarze ich wozić) po 5h stania w korku.
    > >> Pozwolę sobie nie skomentować tych wycieczek osobistych.
    > >
    > > bueheheh gdzie tu masz jakąś wycieczkę osobistą? Po tych bzdurach
    > > które wypisujesz wątpię że znasz gości którzy jeżdżą elektrykami,
    > > tak samo jak nigdy w elektryku nie siedziałeś a prujesz się na
    > > temat zasięgów. I tak samo jak kris sobie wymyśla historyjki
    > > o elektrykach które rzekomo na lawetach z korka wyjeżdżały.
    >
    > Sam jesteś ignorant.
    > Pierwszy link z brzegu
    > https://premiummoto.pl/samochod-elektryczny-w-zimie-
    test-zasiegu/
    >
    > I to jeszcze w listopadzie przy 0C :D
    >
    > Szczekaj dalej.
    >
    > >
    > >>>> P.S.
    > >>>> Ww. to były pytania retoryczne :P
    > >>>
    > >>> Chyba jednak nie, skoro trzeba ci wykładać odpowiedzi.
    > >> Ja je znam, dlatego możesz sobie odpuścić ewangelizację.
    > >
    > > No jeśli dalej będziesz się upierać że 3 z 15 to jest 1/2,
    > > to faktycznie mogę sobie odpuścić. Z ignorantami matematycznymi
    > > się nie pogada.
    > >
    >

    " To ci napiszę wprost, różnica w zużyciu energii
    " lato-zima wyniosła 17,3% w samochodzie BEZ POMPY CIEPŁA, gdzie temperatury
    " zimowe dochodziły do -18sC. Gdzie tu ignorancie widzisz 50% spadek zasięgu?

    Pompa ciepła w samochodzie to fake reklamowy
    i nigdy nie działa w czasie mrozów

    Pompa ciepła podczas mrozów zuzywa więcej energii niż produkuje, a to co produkuje ma
    niska temperaturę, czyli
    nie ogrzewa skutecznie kabiny, gdy webasto elektryczne ma na wyjściu 200 st. C

    Podczas mrozów sprawnośc pompy ciepła spada poniżej 1, czyli generuje straty

    Pompy ciepła instaluje się w krajach bez zimowych mrozów, jak Francja, Hiszpania,
    gdzie śniegu nie widzieli od 10 lat i wtedy działa

    Kto kupił w Polsce pompę ciepła ten przegrał życie, bo dostaje ogrzewanie
    niskotemperaturowe, czyli o niskiej sprawności, jedynie do podłogówki

    Czym większa deltaT medium grzewczego w srosunku do temperatury pomieszczenia, tym
    większa sprawność

    Elektryki wkrótce trafią na złom, bo ladowanie już zdrożało 300%
    a wzrost cen prądu w ladowarkach ulicznych, szybkich, wzrośnie do 500%


    \

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1