-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.public-gprs228
473.centertel.pl!not-for-mail
From: Pete <n...@n...com>
Newsgroups: pl.misc.budowanie
Subject: Re: ntg elektryczne auta
Date: Sat, 23 Dec 2023 20:56:49 +0100
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <um7dk8$3l6$1$pisk@news.chmurka.net>
References: <7...@g...com>
<uli3vc$glu$1$nadir@news.chmurka.net> <1...@m...org>
<uln6fi$j8b$1$nadir@news.chmurka.net> <7...@m...org>
<xk1gN.31869$i529.13962@fx12.ams1> <1...@m...org>
<ulsvn1$avh$1$pisk@news.chmurka.net> <t...@m...org>
<um1u7j$mb3$2$pisk@news.chmurka.net> <f...@m...org>
<um62qk$nfk$1$pisk@news.chmurka.net> <i...@m...org>
NNTP-Posting-Host: public-gprs228473.centertel.pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Sat, 23 Dec 2023 19:49:28 -0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="pisk";
posting-host="public-gprs228473.centertel.pl:31.60.39.186";
logging-data="3750"; mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla Thunderbird
Cancel-Lock: sha1:rdKLJuIhLzRHlDD+dO2J3aJ5MDo=
sha256:D8LG20jVXhVG+28+xima63C2JGCMThT5oZGUbCnxMSM=
sha1:bsni+uHuiJRFDRjn0hFyMpkC88c=
sha256:/ULKm3VN3hFQXhirkQlOLR0qG4z3evgSGE/EWXR6hhU=
In-Reply-To: <i...@m...org>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:594147
[ ukryj nagłówki ]W dniu 23.12.2023 o 15:08, Myjk pisze:
> Sat, 23 Dec 2023 08:46:20 +0100, Pete
>
>>> Może jak zwykle dla takich jak ty nie zebrałeś kompletnych danych i się
>>> prujesz. Takie "straty", jak już zresztą Cava napisał, to się ma jak się
>>> jeździ w interwałach 10km kiedy trzeba dużo mocy wkładać w nagrzanie.
>>> Spaliniak też wtedy jara jak smok.
>>
>> Piękna rada, żeby jej bateria wystarczała na dłużej - to ma więcej jeździć.
>> Zadziwia mnie ta logika elktromoaniaków.
>
> To nie jest żadna rada, tylko stwierdzenie faktu że zielonego pojęcia o
> warunkach "testu" nie masz i rozciągasz jeden wyjątek na całość. Tłumaczę
> ci ponownie, ignorancie, skoro ma taki spadek "zasięgu", czyt. ma duże
> zużycie na grzanie kabiny, to znaczy że jeździ krótkie interwały. To po
> pierwsze znaczy że spaliniak by miła równie duży spadek zasięgu, po drugie
> skoro robi krótkie interwały, to problem zasięgu tj. że nie dojedzie do
> celu na jednym ładowaniu, jej NIE DOTYCZY, miszczu logiki.
Ten gość z najbogatszej wersji merca zdaje się nie jeździł krótkich
dystansów, a zasięg z 600km spadł do poniżej 400.
Zaiste, sami ignoranci.
>
>>> Jest jeszcze prostsze wyjaśnienie. Stawiam, że nie ma żadnej "właścicielki"
>>> tak samo jak kris nie widział elektryków którym zabrakło prądu w korku, a
>>> sobie to tylko dorobił bo mu pasowało do światopoglądu.
>>
>> Gdzieś mam twoje chore projekcje. Prostuję bzdury, które piszesz na
>> podstawie wyliczeń teoretycznych z katalogu. Które się mają nijak do
>> praktyki.
>
> Oczywiście, trasa na (tym samym!) dystansie 3500km w zimie i w lecie,
> tym samym pojazdem, zestawione ze sobą dla porównania przez rzetelnego
> youtubera który nie demonizuje aut spalinowych, bo widać że je kocha,
> po tym z jaką pasją rozprawia o niuansach silników, to wg ciebie jest
> teoria. Nie wiem, spróbuj, może da się to leczyć.
Ciekawe, że w Polsce dziennikarze motoryzacyjni mają zupełnie inne wyniki.
Ciekawe kto od kogo bierze kasę.
>
>>> Ależ ja nie jestem żadnym elektrofilem. To ty (wy) mi tu taką
>>> łatę notorycznie przypinacie. Ja po prostu nie lubię gdy ktoś
>>> bzdury opowiada bazowane na niesprawdzalnych opowieściach.
>>> I to niezależnie od tematu.
>>
>> Cytowałem użytkowniczkę. Nie wiem dlaczego uważasz,
>> że inni mogą mieć inny experience z użytkowania BEV.
>
> Bo twoja "użytkowniczka" inaczej używa, ile razy trzeba
> ci to wbijać do głowy?
Używa tak jak potrzebuje. Sorry, ale auto jest po to, by służyło
użytkownikowi a nie odwrotnie.
No i się do tego nie nadaje w porównaniu do ICE.
>
>> Są, ale dla wyjątkowo wąskiej grupy użytkowników.
>> Reszta ma głęboko gdzieś BEV bo są poprostu dla nich bezużyteczne
>
> Reszta ma gdzieś, bo m.in. tacy jak ty powielają bzdury.
>
:D
>
>>> Domyślam się że liczyć nie potrafisz, nie starasz się nawet
>>> zrozumieć tematu, ale jakby jestem do tego przyzwyczajony.
>> Taka jest prawda i odwracaniem kota ogonem, tego nie zmienisz.
>> Bo na wszelki wypadek zapas benzyny jest potrzebny.
>
> Nie na wszelki wypadek, tylko dlatego że bateria w PHEV jest BARDZO mała.
Czy ty czytasz to co piszesz?
Potwierdzasz, to co napisałem, ale jednocześnie zaprzeczasz.
Najbliżsi dobrze to znoszą?
> Gdyby miała zaledwie 2x tyle pojemności, czyli 25kWh, to bym ogarniał 99%
> tras.
A na 1% co? ICE? Czy BEV z wypożyczalni?
>
>>>> Hipokryta.
>>>
>>> Żebyś ty tylko rozumiał znaczenie słów które używasz,
>>> ignorancie galopujący.
>>
>> Hipokryta.
>
> Powtarzanie w kółko tego samego nie powoduje
> że używasz tego słowa poprawnie.
Hipokryta.
>
>>> Powtarzam, dogrzewanie SILNIKA (a nie kabiny) włączało się też w trasie.
>>
>> Dobrze, poprawiam:
>> Dałeś się namówić na _gównianego_ dizla to miałeś tak samo wygodnie jak
>> w elektryku.
>
> bueheheh Skoro nie chciał się grzać, to znaczy właśnie że był bardzo dobry,
> bo miał małe straty cieplne, czyt. wysoką sprawność. Ty myślisz czasami
> zanim coś napiszesz, pseudospecjalisto motoryzacyjny?
Aha. Tylko że taki silnik przejedzie max 200tys i potem trup. W
porównaniu do wolnossącego małowysilonego silnika benzynowego, który bez
remontu kapitalnego spokojnie przejedzie 1mln km.
Ale takie to już tylko amerykanie robią.
Specjalisto od eletryków.
>
>> Użytkownicy samochodów z zapłonem iskrowym nie mają takich problemów.
>
> Mają za to problem niskiej sprawności. Ty myślisz że dlaczego benzyniak
> spala więcej paliwa niż ropniak?
za to przejedzie 1mln km. A dizel po 100km ma do wymiany połowę osprzętu.
I całą oszczędność na paliwie poszła w ... gwizdek.
>
>>>> Niezależnie czy lato czy zima, spalam 12l/100km.
>>>
>>> Tak, tak, yeti istnieje.
>>
>> Aż zacytuję:
>
> Nie wiem po co, to było w innym kontekście napisane. Fakty są takie, i to
> wynika z obserwacji użytkowników, że KAŻDY spaliniak pali więcej w zimie, i
> jakich zaklęć nei użyjesz, to takie są fakty, nawet jeśli powszechnie
> wiadomo, że silnik produkuje ciepło odpadowe.
No przecież napisałem, max 10% więcej.
>
>>>> I mam ciepło w kabinie po 5km
>>>
>>> Sprawdź termostat, powinno być 20sC w kabinie po 2km.
>> Ma się dobrze.
>
> Podyskutuj o tym z nadirem.
Nie widzę potrzeby.
>
>>> Czyli jakim konkretnie -- to jakaś tajemnica państwowa?
>>> Boisz się że sprawdzę kubaturę kabiny i wyjdzie że jest
>>> taka jak w Tesli?
>> Nie wiem dokładnie, jakiś duży merc.
>
> eVito?
E-e. Suv/crossover.
>>> Dlatego ja na takich testerów biorę poprawkę i wolę słuchać
>>> właśnie przedstawionego wcześniej Jasona, który ma wiedzę
>>> o samochodach, której "idol" na którego się powołałeś,
>>> w życiu mieć nie będzie.
>>>
>>
>> Dałem przykład normalnego używania
>
> Gówno dałeś i nawet ci wyjaśniłem dlaczego, a ty idziesz w zaparte.
>
Aha
>> a ty jednak idziesz w zaparte.
>> Pa pa.
>> Pruj się dalej, ale już beze mnie.
>> Mam nadzieję, że inni zrobią to samo.
>
> Myślę że nie, bo robienie gównoburzy macie we krwi.
> Nie wiem, może to z nudów...
poniżej...
>
>>> Weź krzysia pod rączkę, usiądźcie w swoich trupkach spalinowych
>>> i sobie o swoich prejekcjach podyskutujcie.
>> Powiedział ten, co na wszelki wypadek jeździ spalinowym.
>
> Jakby nie dotarło to powtórzę, 90% jeżdżę na prądzie,
> a spaliniaka pod maską mam tylko dlatego, że za mała
> jest bateria, a w BEVach jest za duża. Ciekawe kiedy
> twoje zwoje mózgowe się zawiążą aby to ogarnąć.
Gdyby elektryki, w związku z tym, że są bardziej upierdliwe w
użytkowaniu kosztowały ze 20% mniej on ICE, na dodatek miały podobny
zasięg do ICE i szybki prąd "na mieście" kosztował zauważalnie mniej niż
E95 to miałyby sens.
A ty ewangelizujesz, jakie one są świetne ale potwierdzasz dokładnie to
co napisałem powyżej.
Że duża bateria to koszt nieporównywalny do korzyści. Że mała bateria to
z kolei trzeba wozić benzynkę i silnik spalinowy na wszelki wypadek.
Ergo - na dzisiaj BEV są do d...
Albo dla fanbojów/emerytów którzy mają dużo wolnego czasu na bawienie
się w ładowanie.
>
>> Żegnam.
>
> Papa.
>
Nara.
--
Pete
Następne wpisy z tego wątku
- 24.12.23 14:58 Kris
- 24.12.23 15:28 Myjk
- 25.12.23 08:48 Myjk
- 25.12.23 15:07 Kris
- 25.12.23 15:48 Kris
- 25.12.23 16:00 a a
- 26.12.23 09:21 Myjk
- 26.12.23 09:30 Myjk
- 26.12.23 14:31 a a
- 26.12.23 16:39 Kris
- 26.12.23 19:25 Kris
- 27.12.23 16:22 Myjk
- 27.12.23 16:33 Myjk
- 27.12.23 18:00 Pete
- 27.12.23 18:11 Pete
Najnowsze wątki z tej grupy
- ...a po nocy, przychodzi dzień...
- pierdolec na punkcie psa
- Przeróbka na zgrzewarkę "równoległą"
- Jak dobrze zrobić dach drewutni?
- Inteligentne oświetlenie schodów
- Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
- Re: Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
- szukam speca od mini-remontow (w w-wie)
- Sezon grzewczy kurła
- ogłoszenie widziałem na słupie WN
- miałem zły sen
- Wilgotnosciomierz?
- co się rzuca w oczy w PL
- Czyszczenie rur
- ale grupa siadła
Najnowsze wątki
- 2024-11-15 ...a po nocy, przychodzi dzień...
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-10-18 Przeróbka na zgrzewarkę "równoległą"
- 2024-10-16 Jak dobrze zrobić dach drewutni?
- 2024-09-23 Inteligentne oświetlenie schodów
- 2024-09-22 Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
- 2024-09-22 Re: Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
- 2024-09-18 szukam speca od mini-remontow (w w-wie)
- 2024-09-13 Sezon grzewczy kurła
- 2024-09-11 ogłoszenie widziałem na słupie WN
- 2024-09-10 miałem zły sen
- 2024-09-09 Wilgotnosciomierz?
- 2024-09-08 co się rzuca w oczy w PL
- 2024-09-08 Czyszczenie rur
- 2024-09-06 ale grupa siadła