eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanientg elektryczne autaRe: ntg elektryczne auta
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.public-gprs228
    473.centertel.pl!not-for-mail
    From: Pete <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: ntg elektryczne auta
    Date: Sat, 23 Dec 2023 20:56:49 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <um7dk8$3l6$1$pisk@news.chmurka.net>
    References: <7...@g...com>
    <uli3vc$glu$1$nadir@news.chmurka.net> <1...@m...org>
    <uln6fi$j8b$1$nadir@news.chmurka.net> <7...@m...org>
    <xk1gN.31869$i529.13962@fx12.ams1> <1...@m...org>
    <ulsvn1$avh$1$pisk@news.chmurka.net> <t...@m...org>
    <um1u7j$mb3$2$pisk@news.chmurka.net> <f...@m...org>
    <um62qk$nfk$1$pisk@news.chmurka.net> <i...@m...org>
    NNTP-Posting-Host: public-gprs228473.centertel.pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sat, 23 Dec 2023 19:49:28 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="pisk";
    posting-host="public-gprs228473.centertel.pl:31.60.39.186";
    logging-data="3750"; mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla Thunderbird
    Cancel-Lock: sha1:rdKLJuIhLzRHlDD+dO2J3aJ5MDo=
    sha256:D8LG20jVXhVG+28+xima63C2JGCMThT5oZGUbCnxMSM=
    sha1:bsni+uHuiJRFDRjn0hFyMpkC88c=
    sha256:/ULKm3VN3hFQXhirkQlOLR0qG4z3evgSGE/EWXR6hhU=
    In-Reply-To: <i...@m...org>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:594147
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 23.12.2023 o 15:08, Myjk pisze:
    > Sat, 23 Dec 2023 08:46:20 +0100, Pete
    >
    >>> Może jak zwykle dla takich jak ty nie zebrałeś kompletnych danych i się
    >>> prujesz. Takie "straty", jak już zresztą Cava napisał, to się ma jak się
    >>> jeździ w interwałach 10km kiedy trzeba dużo mocy wkładać w nagrzanie.
    >>> Spaliniak też wtedy jara jak smok.
    >>
    >> Piękna rada, żeby jej bateria wystarczała na dłużej - to ma więcej jeździć.
    >> Zadziwia mnie ta logika elktromoaniaków.
    >
    > To nie jest żadna rada, tylko stwierdzenie faktu że zielonego pojęcia o
    > warunkach "testu" nie masz i rozciągasz jeden wyjątek na całość. Tłumaczę
    > ci ponownie, ignorancie, skoro ma taki spadek "zasięgu", czyt. ma duże
    > zużycie na grzanie kabiny, to znaczy że jeździ krótkie interwały. To po
    > pierwsze znaczy że spaliniak by miła równie duży spadek zasięgu, po drugie
    > skoro robi krótkie interwały, to problem zasięgu tj. że nie dojedzie do
    > celu na jednym ładowaniu, jej NIE DOTYCZY, miszczu logiki.

    Ten gość z najbogatszej wersji merca zdaje się nie jeździł krótkich
    dystansów, a zasięg z 600km spadł do poniżej 400.
    Zaiste, sami ignoranci.

    >
    >>> Jest jeszcze prostsze wyjaśnienie. Stawiam, że nie ma żadnej "właścicielki"
    >>> tak samo jak kris nie widział elektryków którym zabrakło prądu w korku, a
    >>> sobie to tylko dorobił bo mu pasowało do światopoglądu.
    >>
    >> Gdzieś mam twoje chore projekcje. Prostuję bzdury, które piszesz na
    >> podstawie wyliczeń teoretycznych z katalogu. Które się mają nijak do
    >> praktyki.
    >
    > Oczywiście, trasa na (tym samym!) dystansie 3500km w zimie i w lecie,
    > tym samym pojazdem, zestawione ze sobą dla porównania przez rzetelnego
    > youtubera który nie demonizuje aut spalinowych, bo widać że je kocha,
    > po tym z jaką pasją rozprawia o niuansach silników, to wg ciebie jest
    > teoria. Nie wiem, spróbuj, może da się to leczyć.

    Ciekawe, że w Polsce dziennikarze motoryzacyjni mają zupełnie inne wyniki.
    Ciekawe kto od kogo bierze kasę.

    >
    >>> Ależ ja nie jestem żadnym elektrofilem. To ty (wy) mi tu taką
    >>> łatę notorycznie przypinacie. Ja po prostu nie lubię gdy ktoś
    >>> bzdury opowiada bazowane na niesprawdzalnych opowieściach.
    >>> I to niezależnie od tematu.
    >>
    >> Cytowałem użytkowniczkę. Nie wiem dlaczego uważasz,
    >> że inni mogą mieć inny experience z użytkowania BEV.
    >
    > Bo twoja "użytkowniczka" inaczej używa, ile razy trzeba
    > ci to wbijać do głowy?

    Używa tak jak potrzebuje. Sorry, ale auto jest po to, by służyło
    użytkownikowi a nie odwrotnie.
    No i się do tego nie nadaje w porównaniu do ICE.
    >
    >> Są, ale dla wyjątkowo wąskiej grupy użytkowników.
    >> Reszta ma głęboko gdzieś BEV bo są poprostu dla nich bezużyteczne
    >
    > Reszta ma gdzieś, bo m.in. tacy jak ty powielają bzdury.
    >

    :D

    >
    >>> Domyślam się że liczyć nie potrafisz, nie starasz się nawet
    >>> zrozumieć tematu, ale jakby jestem do tego przyzwyczajony.
    >> Taka jest prawda i odwracaniem kota ogonem, tego nie zmienisz.
    >> Bo na wszelki wypadek zapas benzyny jest potrzebny.
    >
    > Nie na wszelki wypadek, tylko dlatego że bateria w PHEV jest BARDZO mała.

    Czy ty czytasz to co piszesz?
    Potwierdzasz, to co napisałem, ale jednocześnie zaprzeczasz.
    Najbliżsi dobrze to znoszą?

    > Gdyby miała zaledwie 2x tyle pojemności, czyli 25kWh, to bym ogarniał 99%
    > tras.

    A na 1% co? ICE? Czy BEV z wypożyczalni?

    >
    >>>> Hipokryta.
    >>>
    >>> Żebyś ty tylko rozumiał znaczenie słów które używasz,
    >>> ignorancie galopujący.
    >>
    >> Hipokryta.
    >
    > Powtarzanie w kółko tego samego nie powoduje
    > że używasz tego słowa poprawnie.

    Hipokryta.

    >
    >>> Powtarzam, dogrzewanie SILNIKA (a nie kabiny) włączało się też w trasie.
    >>
    >> Dobrze, poprawiam:
    >> Dałeś się namówić na _gównianego_ dizla to miałeś tak samo wygodnie jak
    >> w elektryku.
    >
    > bueheheh Skoro nie chciał się grzać, to znaczy właśnie że był bardzo dobry,
    > bo miał małe straty cieplne, czyt. wysoką sprawność. Ty myślisz czasami
    > zanim coś napiszesz, pseudospecjalisto motoryzacyjny?

    Aha. Tylko że taki silnik przejedzie max 200tys i potem trup. W
    porównaniu do wolnossącego małowysilonego silnika benzynowego, który bez
    remontu kapitalnego spokojnie przejedzie 1mln km.
    Ale takie to już tylko amerykanie robią.

    Specjalisto od eletryków.

    >
    >> Użytkownicy samochodów z zapłonem iskrowym nie mają takich problemów.
    >
    > Mają za to problem niskiej sprawności. Ty myślisz że dlaczego benzyniak
    > spala więcej paliwa niż ropniak?

    za to przejedzie 1mln km. A dizel po 100km ma do wymiany połowę osprzętu.
    I całą oszczędność na paliwie poszła w ... gwizdek.

    >
    >>>> Niezależnie czy lato czy zima, spalam 12l/100km.
    >>>
    >>> Tak, tak, yeti istnieje.
    >>
    >> Aż zacytuję:
    >
    > Nie wiem po co, to było w innym kontekście napisane. Fakty są takie, i to
    > wynika z obserwacji użytkowników, że KAŻDY spaliniak pali więcej w zimie, i
    > jakich zaklęć nei użyjesz, to takie są fakty, nawet jeśli powszechnie
    > wiadomo, że silnik produkuje ciepło odpadowe.

    No przecież napisałem, max 10% więcej.

    >
    >>>> I mam ciepło w kabinie po 5km
    >>>
    >>> Sprawdź termostat, powinno być 20sC w kabinie po 2km.
    >> Ma się dobrze.
    >
    > Podyskutuj o tym z nadirem.

    Nie widzę potrzeby.

    >
    >>> Czyli jakim konkretnie -- to jakaś tajemnica państwowa?
    >>> Boisz się że sprawdzę kubaturę kabiny i wyjdzie że jest
    >>> taka jak w Tesli?
    >> Nie wiem dokładnie, jakiś duży merc.
    >
    > eVito?

    E-e. Suv/crossover.

    >>> Dlatego ja na takich testerów biorę poprawkę i wolę słuchać
    >>> właśnie przedstawionego wcześniej Jasona, który ma wiedzę
    >>> o samochodach, której "idol" na którego się powołałeś,
    >>> w życiu mieć nie będzie.
    >>>
    >>
    >> Dałem przykład normalnego używania
    >
    > Gówno dałeś i nawet ci wyjaśniłem dlaczego, a ty idziesz w zaparte.
    >
    Aha

    >> a ty jednak idziesz w zaparte.
    >> Pa pa.
    >> Pruj się dalej, ale już beze mnie.
    >> Mam nadzieję, że inni zrobią to samo.
    >
    > Myślę że nie, bo robienie gównoburzy macie we krwi.
    > Nie wiem, może to z nudów...

    poniżej...

    >
    >>> Weź krzysia pod rączkę, usiądźcie w swoich trupkach spalinowych
    >>> i sobie o swoich prejekcjach podyskutujcie.
    >> Powiedział ten, co na wszelki wypadek jeździ spalinowym.
    >
    > Jakby nie dotarło to powtórzę, 90% jeżdżę na prądzie,
    > a spaliniaka pod maską mam tylko dlatego, że za mała
    > jest bateria, a w BEVach jest za duża. Ciekawe kiedy
    > twoje zwoje mózgowe się zawiążą aby to ogarnąć.

    Gdyby elektryki, w związku z tym, że są bardziej upierdliwe w
    użytkowaniu kosztowały ze 20% mniej on ICE, na dodatek miały podobny
    zasięg do ICE i szybki prąd "na mieście" kosztował zauważalnie mniej niż
    E95 to miałyby sens.

    A ty ewangelizujesz, jakie one są świetne ale potwierdzasz dokładnie to
    co napisałem powyżej.
    Że duża bateria to koszt nieporównywalny do korzyści. Że mała bateria to
    z kolei trzeba wozić benzynkę i silnik spalinowy na wszelki wypadek.

    Ergo - na dzisiaj BEV są do d...
    Albo dla fanbojów/emerytów którzy mają dużo wolnego czasu na bawienie
    się w ładowanie.


    >
    >> Żegnam.
    >
    > Papa.
    >

    Nara.

    --
    Pete

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 24.12.23 14:58 Kris
  • 24.12.23 15:28 Myjk
  • 25.12.23 08:48 Myjk
  • 25.12.23 15:07 Kris
  • 25.12.23 15:48 Kris
  • 25.12.23 16:00 a a
  • 26.12.23 09:21 Myjk
  • 26.12.23 09:30 Myjk
  • 26.12.23 14:31 a a
  • 26.12.23 16:39 Kris
  • 26.12.23 19:25 Kris
  • 27.12.23 16:22 Myjk
  • 27.12.23 16:33 Myjk
  • 27.12.23 18:00 Pete
  • 27.12.23 18:11 Pete

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1