  • Data: 2024-01-04 21:43:38
    Temat: Re: ntg elektryczne auta
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Thu, 4 Jan 2024 10:24:39 -0800 (PST), ptoki (ptoki)

    > No postep jak tralala. Tak se tlumacz.

    Gdzie napisałem że to postęp w tej kwestii? Jak paliwa brakuje na ostatnie
    10km to też trzeba zjechać, chyba że jest się zjebem jak pituś i się nie
    zjeżdża, tylko kanister na takie okazje wozi. Można wtedy umocować swoją
    zjebaną tezę.

    > Mnie denerwuje jak musze telefon podlaczyc i cudowac z kablem zeby sie
    > naladowal wiec uzywam kabli na magnes albo ladowania fona bezprzewodowo
    > a ty mi tu opiewasz wspanialosc jebania sie z cudowaniem gdzie sie
    > podlaczyc zeby dalej moc jechac.

    Mnie denerwuje jak muszę na stację jeździć, gdy już muszę.

    > Ty naprawde nie pojmujesz jakie to jest zjebane.

    Chyba ty nie pojmujesz jakie zjebane jest zjeżdżanie na stację i płacenie
    turbanom czy ruskim, jak można się z gniazdka w domu ładować za całe 190 zł
    rocznie, przejżdżając na tym 20 tys. km.

    > Za PRL jak byly okresowe wylaczenia pradu to tez zonie z zadowoleniem
    > mowiles zeby lodowki nie wietrzyla jak pradu nie ma bo przynajmniej
    > teraz lodowka jest a babcia nie miala. Albo wode trzymales w wannie bo
    > maja zakrecic i ma dwa dni jej nie byc?

    Nie miałem wtedy żony, dinozaurze. Ty wtedy stałeś w kolejkach by
    zatankować na kartki swojego malucha, o ile w ogóle go miałeś.

    > Taki to progres ze masz regres a ty do tego dorabiasz ideologie.

    Progres jest taki, że:
    a) nie płaci się turbanom/ruskim/amerykanom/itp. za paliwa
    b) nie ma niskiej emisji i nie truje się ludzi na drogach,
    szczególnie w mieście
    c) mniejsza jest ilość hałasu, bo nie ma pierdzenia gruza spalinowego

    Dla mnie to są wystarczające zalety aby się "męczyć" z podłączaniem kabla.

    > Jakby zasieg, ladowanie, waga i cena elektrykow nie byl problemem to by
    > koncerny nie jebaly sie zeby temat ogarnac.

    No pewnie, dla nich to wygodne klepać dalej trujace spaliniaki i łykać
    kasiore od koncernów spalinowych w których kieszeniach od dekad siedzą, po
    drodze jeszcze kombinując jak tu ominąć normy spalin (dieselgate).

    > Ale Ty masz rozum sprany i propaganda "wcale dach dziurawy nie byl
    > szczegolnie ze prawie nie padalo"

    Nie wiem czyja ta propaganda, ale ja chciałem jeździć samochodem
    elektrycznym jak jeszcze nie było to modne. Niestety lobby paliwowe
    skutecznie dbało aby takiej alternatywy nie było.

    > https://youtu.be/Arm4KHGObiI?t=7
    >
    > Elektryki okazuja sie gorsze od spaliniakow bo nawet najtanszy spaliniak
    > jest praktycznie lepszy od kazdego elektryka.

    Tylko i wyłącznie w kwestii szybkiego tankowania, a i tak już teraz baterię
    w elektryku można wymienić szybciej niż zatankować spaliniaka. Komfort,
    sprawność, bezpieczeństwo jest plusem na rzecz dowolnego elektryka. NAwet
    taką taczką jak I-MiEV który jest w segmencie A się jeździ przyjemniej niż
    spalinowcem segmentu B czy nawet C.

    > Tak jak ledowki byly i
    > czesto sa gorsze od normalnej zarowki. Z czasem sie poprawilo i ludzie
    > przestali tak bardzo narzekac ale elektrykom jeszcze sporo brakuje aby
    > doszly do tego poziomu.

    > To ze Tobie elektryk sie jakos sprawdza jest tym samym co dla mnie
    > linux. Mi dziala a jak tobie nie tos debil. Tak? Wychodzi na to ze
    > tak...

    Ja ciebie nie zmuszam do jeżdżenia elektrykiem, nie zakładam wątków
    jebiących spalinowe samochody albo wątków namawiających do zakupu
    elektryków. Takie rzeczy robią podobni tobie. Jak to w końcu pojmiesz,
    jako kolejny w tej dyskusji tłok, to wróć.

    --
    Pozdor
    Myjk