  • Data: 2010-05-31 22:48:18
    Temat: Re: o co zapyta�wujka googla? furtka, elektrozaczep...
    Od: "sadyl" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Macie jakieĹ&#65533;polecane, ale TANIE rozwiÄ&#65533;ania do otwierania furtki za
    > pomocÄ&#65533;karty czy innej pastyli bezdotykowej?
    >
    > ZaleĹźy mi na tanim rozwiÄ&#65533;aniu, bo tu chodzi tylko o wygodÄ&#65533;a nie
    > bezpieczeĹ&#65533;two, jak ktoĹ&#65533;bÄ&#65533;zie
    chciaĹ&#65533;wejĹ&#65533;&#65533;bez autoryzacji to
    > przeskoczy furtkÄ&#65533;

    Też się zastanawiałem nad jakimś rozwiązaniem (to tak a'propos mojej bramy
    http://tiny.pl/hthv8)
    Odrzuciłem zbliżeniowe breloczki do kluczy - bo jak juz wyciągnę klucze, żeby je
    zblizyć - to równie dobrze mogę otworzyć furtkę kluczem :)
    Sprawa mało istotna dla faceta (wiekszość mężczyzn ma klucze w kieszeni i nie
    musi ich szukać) - ale ... wicie rozumicie... damskie torebki... :)
    Przez moment myślałem o ukrytym przycisku OD SPODU furtki, załączanym przez
    wsunięcie stopy pod furtkę w okreslonym miejscu i lekkie jej uniesienie. Tanie i
    proste. Jednak w rezultacie też odrzuciłem to rozwiązanie z dwóch wzgledów:
    - zbyt "widoczne" - ktoś kilka razy z rzędu widzący wchodzące osoby dziwnie
    majtające nogą, na pewno się domyśli w czym rzecz :)
    - zbyt zawodne - zimą taki przycisk nurzałby się w śniegu (czasami słonym), co
    na pewno by mu dobrze nie służyło. A zabawa z hermetyzacją nie ma sensu.
    Obecnie zmierzam w kierunku czujek przeciwkradzieżowych z marketów. Ma to
    wystarczający zasięg, "klucze" nie wymagają zasilania, nie mają "efektów
    ubocznych" (jak magnes do kontaktronu noszony w kieszeni) i są skrajnie tanie
    (ważne przy dużej ilości domowników). Spróbuję wyczaić jakiś tani układ
    wykrywający obecność "klucza".
    Jak znajdę, to nie omieszkam się pochwalić :)

    sadyl