    From: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: ocieplanie od wewnątrz
    Date: Wed, 28 Jan 2009 19:00:55 +0100
    Sender: k...@n...test.onet.pl

    > Ja wiem że docieplanie od wewnatrz nie jest najlepszym pomysłem.
    > Ale skuwać piaskowiec naturalny z całego domu wart kilkanaście/
    > kilkadziesiąt tysięcy złotych po to aby połozyć 10m2 płyty g-k to
    > nienajszczęśliwszy pomysł. To już wolę wyremntować tą ścianę i obyć się bez
    > płyty g-k.

    Nie trzeba skuwać całości. Jeśli masz tego 5mb to moze warto?
    Weź pod uwagę że remont sciany uszkodzonej wilgocią ci wiele nie da. Owszem
    będzie ładnie bez bąbli ale jeśli nie zapewnisz tej ścianie suchego powietrza to
    zawsze będzie na niej sie para skraplać. Bo trudno mi sobie wyobrazic że w
    kuchni nawet z dobrym okapem i wentylacją będzie na tyle sucho żeby sie woda na
    zimnej ścianie nie wykraplała. Jeśli twoim problemem nie jest utrata ciepła to
    wydrap i zamaluj ściane farbą z dodanym jakimś antygrzybem może będzie ok.

    Jeśli chcesz koniecznie ocieplić to ja bym wybrał płyty g-k na stelażu metalowym
    i pod to styropian z pianką. Możesz pomalować jakimś antygrzybem. Jeśli nic od
    zewnątrz nie zrobisz a w środku będzie odpowiednio dużo wilgoci to woda sie
    będzie na ścianie wykraplać. Jak będziesz miał pecha to przemarznie na wylot i
    grzyba co prawda nie będzie ale za to będzie cię grzał tylko gips w płycie i
    styropian, tez pewnie wilgotny, bo sciana będzie zamarznieta. Nie polecam. Takie
    rozwiązania się później mszczą. I to nie w kosztach czy malowaniu czy renowacji
    sciany. Tak to jest spoko. Mszczą się przez grzyba który będzie ciebie i
    rodzinke truł. Nie polecam.

    Możesz sie wilgoci pozbyć przez grzanie sciany. Ale wtedy dużo ciepła ci ucieknie.

    > To ja zadam pytanie w inny sposób.
    > Ale z tych sposobów które zaproponowałem jest najwłaściwsze z niewłaściwych
    > biorąc pod uwagę opisane warunki.

    najwłaściwsze z tanich w realizacji jest odnowienie ściany i jej ogrzewanie.
    Nie ma grzyba, nie ma wilgoci, troche zaplacisz za ciepło na ogrzewanie sciany.
    Z tym sie daje żyć.

    Może ktos zasugeruje jak najlepiej ocieplić fundament? To by ci dużo pomogło.

    --
    Lukasz Sczygiel