    From: scruffty <s...@z...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: ocieplenie od wewnątrz [OT] garaż w bryle
    Date: Mon, 14 Nov 2011 19:49:44 +0100

    Dnia Sun, 13 Nov 2011 12:16:52 +0100, janusz_kk1 napisał(a):

    Witam,

    > Opowiadasz, ja obkleiłem tym cały dom i to dwie warstwy styro na mijankę
    > i dla równej ściany wychodziło mi po 12-15m2.

    Może dlatego, że ja obklejałem fundamenty, choć kładłem warkocz chyba
    trochę cieńszy niż na filmie instruktażowym. Dodatkowo dawałem cienki pasek
    na frez. Ze 2 puszki rzeczywiście wyszło po 8 m2, ale licząc po całości
    zużyłem jednak trochę więcej. Zobaczymy jak to będzie w przyszłym roku, na
    prostej ścianie z BK na klej pewnie będzie można rzeczywiście dawać
    cieniej.

    > styropiqan wytrzymał na ścianach 1,5roku bez kleju i siatki w terenie
    > górzystym i mocno wietrznym. Styro nie kołkowałem bo to zbędne.

    Potwierdzam trzyma bardzo dobrze. Na próbę przykleiłem kawałek, to na
    następny dzień odkruszył się styropian a klej został.

    > I mocujemy płytę, ja miałem BK to dwoma gwoździami 15cm przybijałem ją do
    > ściany, robimy to po to że pianka rośnie trochę płytę odsuwa od ściany,
    > normalnie to po 15 min trzeba ją docisnąć, jak się zapomni to kalpa,

    Ja przykładałem paletę i zapierałem kołkiem - dociska po całości. Nie
    używałem kołków ani gwoździ, aby nie dziurawić powłoki przeciwwilgociowej.

    Pracuje się tym przyjemnie i szybko, jedyne co mi przeszkadzało, to spadek
    ciśnienia. Tak po połowie puszki leciał klej zdecydowanie wolniej niż na
    początku. Nawet czyściłem w międzyczasie pistolet. W lecie przy wyższej
    temp. na dworze pewnie to nie jest tak dokuczliwe, bo przy temp nieco
    powyżej zera daje się odczuć.

    scruffty