  • Data: 2011-04-18 13:44:43
    Temat: Re: oczyszczalnia biologiczna
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-04-18 13:21, s_13 pisze:

    > powiem tak... zwykła jednokomorowa oczyszczalnia, to jest samo w sobie
    > byle co i tutaj nic się nie da więcej uzyskać, to co zgnije o opadnie
    > jako osad pozostanie w zbiorniku, ale nie można powiedzieć, że to co
    > wypływa, to oczyszczone ścieki, do oczyszczenia potrzebne są jeszcze
    > reakcje tlenowe, czego w zbiorniku gnilnym nie uświadczysz i raczej za
    > jednym zamachem nie da się tego zrealizować... więc czy chcesz czy
    > nie, do drenażu wpadać będą wstępnie oczyszczone ścieki, w drenażu
    > gdzie jest rozkład tlenowy, zostaje odpad, który MUSI w końcu zatkać
> [...]

    Technologia oczyszczania wody na moich studiach byłą traktowana po
    macoszemu, ale z tego co pamiętam, skład zawiesiny ogólnej w ściekach
    nie jest powiązany bezpośrednio z BZT. Osad po fermentacji beztlenowej
    tak samo ma szanse się wytrącić, jak jak zawiesina mineralna po
    rozkładzie tlenowym.
    Skoro bakterie tlenowe w złożu glebowym (na żwirku) nie dają rady
    oczyścić tego "mułu" to i w dmuchawa sprawy nie rozwiąże. A jak ci osad
    czynny zacznie wypłukiwać (tak jak teraz to co ci ten drenaż zapycha),
    to już żadnym preparatem drenaży nie przeczyścisz.