  • Data: 2010-08-19 20:14:29
    Temat: Re: ogrzewanie podlogowe przeliczanie
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-08-16 20:19, JA pisze:
    > w instrukcjach ktore czytalem zaleca sie montaz ogrzewania podlogowego gdzie
    > zapotrzebowanie na cieplo jest mniejsze niz 80W/m natomiast w specyfikacji
    > (chyba) kisana podawany jest parametr rury 0.45W/mK (Watt na metr Kelwin).
    > Jak interpretowac ten parametr?
    > Chce policzyc ile moge uzyskac z rury 16-tki o odcinku 1 metra i temperaturze
    > wody 55 stopni ?

    Jeśli chcesz sobie sam coś liczyć, to zwróć uwagę na jednostki.
    Zapotrzebowanie pomieszczeń na ciepło a także moc grzejników podłogowych
    podaje się w W/m? a nie w W/m.

    Co do mocy przy zadanych przekrojach, przepływach i temperaturach to już
    podano programy, którymi można to policzyć. Zgadzam się również z
    uwagami, że 55°C w podłodze to proszenie się o problemy. Ale inna
    sprawa, że nie powinno być takiej potrzeby. Dla przykładu - na 50m?
    parteru mam podłogówkę pod półtoracentymetrową deską barlinecką.
    Ostatniej zimy (kilka tygodni siarczystych mrozów) maksymalną
    temperaturę zasilania miałem zdaje się ok. 38°C. I wystarczyło żeby
    komfortowo mieszkać z noworodkiem.

    --
    Jacek Midura