  • Data: 2010-02-20 07:32:23
    Temat: Re: okna dachowe - problemy
    Od: "figaro" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > tak, pocieszę Cię
    > mam 5 okien dachowych i na poddaszu nie chciałbym innych
    > nie parują choć nie pod wszystkimi są grzejniki, nie jest ciemno w zimie a
    > nawet wprost przeciwnie - dają bez porównania więcej światła niż zwykłe
    > okna
    > poza tym widok rozgwieżdżonego nieba nad głową, albo deszczu w sobotni
    > poranek, kiedy nie trzeba nigdzie iść jest po prostu bezcenny :)

    Dzięki, za jakże wielkie dla mnie słowa pocieszenia.
    Myślę, że może w następną zimę będzie lepiej.
    W uzupełnieniu do innych wypowiedzi dodam, że pod wszystkimi oknami mam
    grzejniki (narazie bez wody w obiegu więc nie grzeją) - poza jednym w holu
    gdzie mam nadmuch ciepłego powietrza z kominka pietro niżej, wszystkie okna
    (Fakro) mam z nawiewnikami (dopiero teraz ze względu na straty ciepła je
    otworzyłem), wszystkie okna mam po bokach opiankowane (sam to robiłem więc
    to pewne), no i wszystkie okna mam "prawie" w trumienkę. Ocieplenie mam zaś
    bardzo solidne: dachówka, folia paroprzepuszczalna, pełne deskowanie z
    calowych desek), 2x wełna Rocwool o łącznej grubości 30 cm (o lambda 0,35),
    folia aluminiowa (w łazience dodatkowo żółta) i płyty g-k.
    W domu jednak jest zimno (jeszcze3 dni temu utrzymywałem 7 stopni C - teraz
    przy malarzach podwyższyłem do 12 C - grzeję podłogówką) a z farb powstaje
    masa wilgoci która nie chce schnąć w takich warunkach.
    f.