  • Data: 2018-04-10 11:57:34
    Temat: Re: ompa ciepła vs panele PV
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tue, 10 Apr 2018 02:01:21 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder

    > To zuzywa Ci prawie dwa razy tyle co nowa i tyle co piec takich jak moja.
    > A wcale nie taka mala bo to lodowka z zamrazarka co ma trzy szuflady.
    > Wczesniej napisalem w czym jest myk z pompa ciepla. Sprzedawcy twierdza
    > ze 20 lat bez problemow bedzie sie obracala. Ale jak daja gwarancje na 5
    > lat na sprezarke to znaczy ze w szostym-siodmym roku zaczyna nie trzymac
    > parametrow. Wystarczy znalezc krzywa zuzycia mechanizmow. Dla wszystkich
    > bedzie wygladala bardzo podobnie, roznila sie bedzie czasami
    > okreslajacymi kolejne fazy zuzycia.

    Oczywiście nie doczytałeś że nie miałem sprawnej wentylacji skraplacza, bo
    tak ci twoje żelazne teorie wzrok przesłaniają że nic poza nimi nie
    widzisz. Teraz po uruchomieniu wiatraka sprężarka goniła przestany czas
    (jak ją wydłubywałem z szafek, rozkręcałem i czyściłem) i zużyła w półtorej
    godziny 0,06kWh, zatem teraz pewnie się spokojnie zmieści w 1kWh na dobę.
    Czyli tyle ile podał producent, a może nawet poniżej.

    Ergo, bzdury piszesz na temat wytrzymałości i sprawności pomp ciepła aż w
    zębach trzeszczy. Sprężarka w lodówce po 13 latach działa poprawnie, wcale
    nie straciła na sprawności jak tutaj usilnie kitujesz, pomimo że jest to
    tłokowiec, jak słusznie zauważył Liściasty, znacznie gorszy jakościowo
    produkt niż sprężarki rotacyjne w pompach ciepła do CO, i ma zdecydowanie
    więcej cykli start-stop.

    --
    Pozdor
    Myjk